857 läst ·
6 svar
857 läst
6 svar
Handdukstork med thermostat
Det är på ca 2x5m på ovan våning . Har kollat på Pax Nice original patronen är nog på 300w. Tycker de borde räcka för hålla det varmt.R rävlyan skrev:
300 W för att värma 10 m2 är nog i minsta laget , i nya hus är beräkningen ca 60 - 70W m2
och lite mer för bad/dusch , är badet långsmalt så blir det nog svalt ( kallt ) i dom delar
som är längst bort från H-T
Lite värme kommer nog från golvet , men räkna inte med att det räcker
och lite mer för bad/dusch , är badet långsmalt så blir det nog svalt ( kallt ) i dom delar
som är längst bort från H-T
Lite värme kommer nog från golvet , men räkna inte med att det räcker
Handdukstorken kommer sitta långt in i bad rummet , får väl köpa ett sådant som man kan reglera tempen på och så får man se vad som blir lagom.R rävlyan skrev:
Dörren står alltid på glänt för katten har sin mat där, så kommer in värme från resten av huset med.
Eventuellt får jag väll lägga till en peng och köpa en modell större med lite högre effekt.
Eller som bäst montera en EL-radiator extra på ca 700W med bra placeringQ jope84 skrev:Handdukstorken kommer sitta långt in i bad rummet , får väl köpa ett sådant som man kan reglera tempen på och så får man se vad som blir lagom.
Dörren står alltid på glänt för katten har sin mat där, så kommer in värme från resten av huset med.
Eventuellt får jag väll lägga till en peng och köpa en modell större med lite högre effekt.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Att koppla handdukstorken via en väggmonterad termostat borde väl inte innebära några problem?Q jope84 skrev:
Beror väl lite på var i vårt avlånga land huset ligger också.R rävlyan skrev:
Vi har inga element eller annan "riktig" uppvärmning i vårt dusch-/toa-/tvättrum på 6 kvm.
Enda värmen kommer från en LVI handdukstork som ger 70 W när och om den är igång.
Våtrummen "suger ju åt sig" varm luft från resten av huset till sina frånluftsventiler, tack vare FTX-ventilationen,.
Klicka här för att svara
