TheImprovisor
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Denna kan inte ens humorlösa hens bli förolämpade av

[media]
Undrade just vem som skulle vara först att lägga upp den.

Grattis. Du vann.

• Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
TheImprovisor
Alfredo Alfredo skrev:
Menar du att detta inte är skitkul? Nu blir jag allt lite :cry::cry: Sen var jag säkert inte först heller :cry::cry:
Ja.

TheImprovisor UlrikaSpg skrev:
Ja.
Hen-folket är humorbefriade tyvärr
Du är nog något på spåret. :crysmile:

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du är nog något på spåret. :crysmile:
Japp... Helt humorbefriade. Detta klipp är dokumentär, normkritisk standup

Den har även följt samma hens här

• Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Thomas59
Denna kan inte ens humorlösa hens bli förolämpade av

[media]
Vänstern (dvs hen/fem/miljö/mkult) har ingen humor. Kan varken göra roliga tiktok/yt-filmer eller meme.

• Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Thomas59 Thomas59 skrev:
Vänstern (dvs hen/fem/miljö/mkult) har ingen humor. Kan varken göra roliga tiktok/yt-filmer eller meme.
När de är roliga så är det misstag/inte meningen

• Gilla
Thomas59
  • Laddar…
BirgitS
E Elendil skrev:
Bonobos är inte en homosexuell djurart. Vi vet detta då det finns bonobobäbisar.
Men det finns en andel av dem som är homosexuella. För övrigt är bonobos kända för att ha sex av andra skäl än att få avkomma, t.ex. stärka banden mellan individer.
Same-sex behavior is a nearly universal phenomenon in the animal kingdom, common across species, from worms to frogs to birds, concludes a new review of existing research.
https://www.sciencedaily.com/releases/2009/06/090616122106.htm
https://phys.org/news/2009-06-same-sex-behavior-animals.html
E Elendil skrev:
Och ditt exempel om födelseordning: Jag inte vet vad du vill säga med det. Ett samband i statistik är meningslöst utan mekanism.
Nej, man kan se samband först och därefter försöka komma fram till orsaken. Men sambandet finns även utan att man vet varför.
E Elendil skrev:
Så du säger alltså att homosexualitet är en utecklingsdefekt hos fostret?
Nej, det du tar upp som en möjlig orsak är ju inte en utvecklingsdefekt och definitivt inte hela sanningen eftersom homosexualitet förekommer hos förstfödda och hos kvinnor. Här är en annan möjlig anledning: https://sverigesradio.se/artikel/5486924
och här är en sammanställning: https://sv.wikipedia.org/wiki/Homosexualitet#Uppfattningar,_teorier_och_forskning_om_homosexualitet
E Elendil skrev:
Dock så bör väl alla vilja att barn utveckas så naturligt och hälsosamt som möjligt och att vi då borde göra nått åt denna defekt?
Jag anser inte att homosexualitet är en defekt utan just naturligt (finns som sagt överallt inom djurvärlden) och hälsosamt, liksom andra varianter av sexualitet.
E Elendil skrev:
En person med XXY kromosomer har Jacobs syndrom
Nej, din länk handlar om XYY och inte XXY.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Vid 12.30...

Om alla högertokar vore så här kul, då vore de ju åtminstone lite roliga...

Jag fattar inte den här djurdiskussionen. Djur är ju fullständigt dumma i huvudet. Ta våran katthona som har ungar som exempel. Hon går run och jamar och letar efter ungar, fast alla ligger i en hög och sover. Hon kan uppenbarligen inte räkna till fyra.

Ska vi verkligen lägga så stor vikt i varför hon envisas med att gå över till grannkatten?

• Gilla
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
[media]Vid 12.30...

Om alla högertokar vore så här kul, då vore de ju åtminstone lite roliga...
Det där var innan Schyffert blev PK

• Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
[länk]
Är du säker på att det inte är det som på den sidan kallas PK-eliten som hånas?
I trådarna här så är det nog vanligare med hån mot de som anses vara PK än tvärtom.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Har aldrig använt ordet "hen" och kommer aldrig att göra det heller tror jag. Det finns ju flera andra bra ord som fungerar alldeles utmärkt när kön inte är relevant eller när jag inte vet det...

T.ex. "När hen kom hem från jobbet..."

När grannen/kusinen/fadern/advokaten kom hem från jobbet...

När denne kom hem från jobbet....

När vederbörande kom hem från jobbet...

När personen i fråga kom hem från jobbet...

Förstår inte varför det måste uppfinnas nya ord när det finns mängder med gamla som fungerar utmärkt.

/S

• Gilla
Greger_08 och 4 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Är du säker på att det inte är det som på den sidan kallas PK-eliten som hånas?
I trådarna här så är det nog vanligare med hån mot de som anses vara PK än tvärtom.
Länken kanske passar bättre i humor-tråden, vad vet jag...

BirgitS
S steve5432 skrev:
När denne kom hem från jobbet....
Som redan har skrivits några gånger i tråden:
Denne är den maskulina formen och denna är den feminina formen så det är inga könsneutrala ord.
Vederbörande är ålderdomligt, formellt och otympligt.

Det är alldeles normalt att använda ett substantiv i den första meningen/satsen utan behovet av pronomen uppstår när man fortsätter att prata om samma person. Det har redan varit uppe i tråden men jag kan dra ett exempel igen.
"Jag har en kompis som har en granne tvärs över gatan. Grannen är skojfrisk. Sist hittade grannen på att grannen skulle spruta vatten på kompisen och då blev kompisen rätt sur på grannen."
Det är minst sagt tjatigt och låter som ett språk riktat mot småbarn. Det är dessutom oklart om det är samma granne som hittar på och som utför sprutandet.
Det normala är då att ersätta några "grannen" med pronomen för att få ett lättläst och flytande språk.

Det som tidigare har varit vanligt har då varit att säga:
"Jag har en kompis som har en granne tvärs över gatan. Han/hon är skojfrisk. Sist hittade grannen på att han/hon skulle spruta vatten på kompisen och då blev kompisen rätt sur på honom/henne."
Men det är ett otympligt och något svårläst uttryckssätt och det blir betydligt bättre flyt i språket med följande:
"Jag har en kompis som har en granne tvärs över gatan. Hen är skojfrisk. Sist hittade grannen på att hen skulle spruta vatten på kompisen och då blev kompisen rätt sur på hen."

• Gilla
saltis99 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.