TheImprovisor
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi har redan fastställt alla får det bättre med en korrekt implementerad försäkringslösning. Move along
Vilka vi?

• Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
TheImprovisor UlrikaSpg skrev:
Sannolikt för att det inte är på något sätt förbjudet att vädra sina åsikter?
§ 5.8 Diskutera politik
Vi diskuterar endast bostadspolitik på Byggahus.se. Anledningen till det är att politiska diskussioner tenderar att spåra ut och vi blir ovänner med varandra, vilket hindrar diskussionen om vårt kärnämne - hus, bygga och renovera. Därtill ställer politiska diskussioner orimliga krav på moderering. Särskilt dålig erfarenhet har vi av diskussioner om invandring. Därför unviker vi även bostadsrelaterade diskussioner om invandring.

• Gilla
saltis99 och 2 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
§ 5.8 Diskutera politik
Vi diskuterar endast bostadspolitik på Byggahus.se. Anledningen till det är att politiska diskussioner tenderar att spåra ut och vi blir ovänner med varandra, vilket hindrar diskussionen om vårt kärnämne - hus, bygga och renovera. Därtill ställer politiska diskussioner orimliga krav på moderering. Särskilt dålig erfarenhet har vi av diskussioner om invandring. Därför unviker vi även bostadsrelaterade diskussioner om invandring.
Precis....Det är därför jag undrar....
Man skulle ju kunna prata lite sansat om politik, men hen jag tänker på nu är ju helt verklighetsfrånvarande och direkt förnedrande i sina åsikter tycker jag.

Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
TheImprovisor
Jag ser inte ner på dem. Sossedravel. Jag ser på saker som företagare. Då premierar man kompetens och för att göra det så straffar man inkompetens.
Och man inte är företagare och ser på saker som en sådan så är men "sossedravel"?
Du målar verkligen med breda penslar och få färger.
I din värld verkar bara finnas plats för framgångskåta, penninghungriga strebers. Alla andra är värdelösa och skall "straffas".

En av världens mest framgångsrika entreprenörer och företagare, Richard Branson, har en lite mer ödmjuk framtoning. Hans motto är "ta väl hand om din personal, så tar de väl hand om kunderna".
Kanske kan du lära dig något av honom?

• Gilla
saltis99 och 4 till
  • Laddar…
TheImprovisor
N nybyggarn3 skrev:
§ 5.8 Diskutera politik
Aha. Det har jag missat. Då äger ju din fråga en viss relevans.

Ändå är vi snart uppe i 1000 kommentarer i tråden ...

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
S saltis99 skrev:
Inte så svårt att ta reda på
[länk]

Han har också varit objektsform förr, och är det fortfarande i många dialektee, så inget konstigt.
Det sa absolut ingenting om motivet att förorda hen istället för henom som objektsform.
Jag undrar alltså varför hen rekommenderas att böjas olika än t.ex. han/hans/honom.
Hen/hens/henom känns i min mun mycket naturligare än hen/hens/hen.

Men egentligen är jag inte förvånad, man vill ju ta bort objektsformen ”dem” också, för att folk inte klarar av det. Språket urvattnas och snart har vi nog inga speciella objektsformer kvar. ”Ge boken till jag” ”Han tog boken från vi och gav den till du” är väl vad vi har att se fram emot. :cry:

• Ledsen
kashieda
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Lustigt eftersom jag känner en person som jobbade på en utvecklingsavdelning på Ericsson för några år sen och just hade drygt 80 000 i månaden.
1 på hur många... Deras lönespridning är mycket mer mot mitten än på andra företag

Och man inte är företagare och ser på saker som en sådan så är men "sossedravel"?
Du målar verkligen med breda penslar och få färger.
I din värld verkar bara finnas plats för framgångskåta, penninghungriga strebers. Alla andra är värdelösa och skall "straffas".

En av världens mest framgångsrika entreprenörer och företagare, Richard Branson, har en lite mer ödmjuk framtoning. Hans motto är "ta väl hand om din personal, så tar de väl hand om kunderna".
På vilket sätt är det att ta hand om sin personal att ge dem lägre lön och förmåner än de förtjänar?

Går inte diskutera hen utan att prata politik. Dock har det ju spårat lite med kollektivavtalsduskuasionen det kan jag köpa

• Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
§ 5.8 Diskutera politik
Vi diskuterar endast bostadspolitik på Byggahus.se.
Är du säker på att du ska öppna regelboken? ;)

Regeltext för forum: Uppmanar respektera moderatorer, ordning, privat meddelande för synpunkter, inte offentliga diskussioner.

• Gilla
  • Haha
AndersMalmgren och 3 till
  • Laddar…
TheImprovisor
På vilket sätt är det att ta hand om sin personal att ge dem lägre lön och förmåner än de förtjänar?
Vem hindrar dig att ge lön efter kompetens?
Det gäller ju att få rätt man till rätt jobb. Eller hävdar du att en civilingenjör som kör taxi skall ha högre lön än en person som har lägre utbildning men gör jobbet lika bra?

Tror du verkligen det. :crysmile::p

• Gilla
TheImprovisor
  • Laddar…
BirgitS
1 på hur många... Deras lönespridning är mycket mer mot mitten än på andra företag
Du skrev "80 tusen kan du aldrig få som utvecklare på Ericsson tex", vilket alltså är fel.

• Gilla
djac och 6 till
  • Laddar…
TheImprovisor
Alfredo Alfredo skrev:
Tror du verkligen det. :crysmile::p
Nej är mitt korta svar. Men det hindrar mig inte att föreslå det :D

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Går inte diskutera hen utan att prata politik. Dock har det ju spårat lite med kollektivavtalsduskuasionen det kan jag köpa
Varför ge sig in i på ämnet om du inte klarar av att hålla dig till reglerna? Är ju inte direkt första tråden man kan läsa om dina åsikter kring fack och kollektivavtal.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.