Idag besökte vi morbror Gösta som nyligen flyttat från hus till lägenhet. Han beklagade sig över att golvet var halt i de utrymmen som har plastmatta. Och vi andra kunde bara konstatera att det var superhalt, nästan som en isbana på vissa ställen, särskilt när man har strumpor på sig. Det var värst i sovrum, hall och köket.
Morbror har börjat använda strumpor med halkskydd för att slippa stå på öronen. Någon som vet hur man gör för att göra ett plastgolv mindre halt? Kan man moppa, tvätta eller behandla golvet på något särskilt sätt? Eller kanske stryka eller måla på något på golvet som gör det mindre halt? Golvet tvättas idag med grönsåpa cirka en gång i veckan.