hejsan hejsan.
är så att jag o min sambo ska bygga hus och som det ser ut nu kommer de börjas gjuta platta i början av februari nästa år och fick tipset av våran säljare hos hustillverkaren att vi skulle lägga ut halm där huset är tänkt och stå plus 3 meter ut åt vardera håll för att se till så de inte blir tjäle där vilket är smart, har tillgång till halm och så men kom och tänka på hur tusan får man det och ligga kvar??

ligger det helt öppet o de blir storm så flyger det ju iväg vilket inte e så bra, nån som gjort nåt sånt här och kan komma med tips och hur man gör.. ska man köra nå nät över eller pressening ??

Vad spelar det för roll om det ändå ska grävas?

finns halm pressad i kuber .....

hekosi skrev:
Vad spelar det för roll om det ändå ska grävas?
för att om de e kjäle så måste dom frakta bort det dom gräver upp och hämta nytt kjälfritt = dyrare

gaia skrev:
finns halm pressad i kuber .....
blir väldigt många kuber då de ska vara hela grunden plus 3 meter ut åt alla håll, ska vara nån decimeter tjockt lager bara

• Gilla
larsson r
  • Laddar…
Lämna marknivån som den är nu, gissar att ni ändå ska gräva ganska djupt om det är ordentlig grund ni ska göra. Tjälen går ju inte obegränsat djupt, finns bra kartor på internet där man kan se på ett ungefär.

ja jag vet inte hur djupt dom kommer gräva, va våran säljare som sa att vi skulle halma för va det minsta tjäle då dom skulle göra grund så fick dom lov o byta ut allt mot tjälfritt istället för att återanvända massorna

Halm och nät! Presenning tror jag blir svår att hålla på plats och hel.

ja vi funderade på om vi skulle ta typ sånt där blått nät man har på buskar för skydd mot fåglar, det borde funka tycker jag

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.