Hej, jag bor i en nyproducerad lägenhet och har en liten toalett jag vill kakla.

Det finns inga utvändiga rör med ballofixer eller ventiler på - vatten från toalett och handfat går rakt in i väggen.

Hur stänger jag av vattnet under renovering?
Kan jag göra det för endast denna toalett - så att allt annat funkar som vanligt under tiden?

En rörmokare sa att ha skulle ta 2700 ink rot för att komma ut och stänga av vattnet - så jag tänker att jag bör undersöka om jag kan lösa det själv först.

/Nybörjaren

G
Nya lägenheter brukar ju ha individuell mätning för vattnet där borde man ju hitta en kran också..

Sedan pluggar du bara rören från väggen.

Gunnarts gunnarmaxcarlen skrev:
Hej, jag bor i en nyproducerad lägenhet och har en liten toalett jag vill kakla.

Det finns inga utvändiga rör med ballofixer eller ventiler på - vatten från toalett och handfat går rakt in i väggen.

Hur stänger jag av vattnet under renovering?
Kan jag göra det för endast denna toalett - så att allt annat funkar som vanligt under tiden?

En rörmokare sa att ha skulle ta 2700 ink rot för att komma ut och stänga av vattnet - så jag tänker att jag bör undersöka om jag kan lösa det själv först.

/Nybörjaren
I en nyproducerad lägenhet bör finnas solitär avstängning men om det inte är ok prata med föreningen,ge gärna en tidsangivelse då andra kanske kommer att påverkas.

Det rimligaste är kanske att frågar styrelse/hyresvärd. Men kan tycka att du borde ha ett vattenfördelarskåp någonstans. Du har ingen liten lucka någonstans? Bakom toaletten, i angränsande rum, trapphuset?

G Greger_08 skrev:
Nya lägenheter brukar ju ha individuell mätning för vattnet där borde man ju hitta en kran också..

Sedan pluggar du bara rören från väggen.
Hittade denna sköna grej bakom en lucka i hallen med lagom mycket reglage på.

Jag vill ju bara stänga av vattnet till Lill-toan inte inte råka stänga av golvvärme och annat.

Är det möjligt?

• IMG_3805.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Makondele skrev:
Det rimligaste är kanske att frågar styrelse/hyresvärd. Men kan tycka att du borde ha ett vattenfördelarskåp någonstans. Du har ingen liten lucka någonstans? Bakom toaletten, i angränsande rum, trapphuset?
Ja, jag sitter själv i styrelsen så jag borde veta hur det ska gå till. :D

Snart vet jag.

Gunnarts Gunnarts skrev:

Jag vill ju bara stänga av vattnet till Lill-toan inte inte råka stänga av golvvärme och annat.

Är det möjligt?
Det där är för golvvärmen.
Har ingenting med tappvattnet att göra.

G
Gunnarts Gunnarts skrev:

Är det möjligt?
Ser ut som golvärme..

Kanske finns ett separat fördelarskåp för vattnet någonstans

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.