Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Marlene Eskilsson skrev:
Ni får gärna reda ut vem som har rätt och vem som har fel, men avstå från personangrepp!

ja, sånt är tråkigt!

Vem har rätt då? :)
1N = 100g eller 10kg? (eller hur det nu resonerades tidigare i tråden).

Ibland undrar jag vad är tyngre.
1 kg bly eller 1 kg dun?

Admin / mod. Vv och stäng tråden. Tack!

Får väl lägga in min reflektion här till TS...jag har precis isolerat klart snedtaket med 390mm (195+195) 38graders lutning...om vi bortser från att det var ett djävulskt arbete med tanke på att jag fick göra det från landgångar över underramarna där vi har öppet till nock så spände jag murarsnöre cc30 som isoleringen fick vila på för att inte ramla ner...det saggar bara lite grand, och med 21mm panel lär inte du ha några problem.
Själv ska jag nu plasta och sen sätta 45x45 liggande med isolering för att bryta köldbryggorna...

Och detta är i Halland:-) För er som tycker det är för mycket isolering kan jag bara säga att isolering vid nybygge är billigt...att lägga i mer efteråt är dyrt. Så varför inte ta i lite grand så har man så man klarar sig.... luftvärmepump är allt som behövs i vårt hus..för att kyla på sommaren;-)

kamilenski skrev:
Ibland undrar jag vad är tyngre.
1 kg bly eller 1 kg dun?

Admin / mod. Vv och stäng tråden. Tack!
Dom är lika tunga, du vet...
Men det gör nog ondare att få 1kg bly på tån. ;)

:)
FredrikR skrev:
Vem har rätt då? :)
1N = 100g eller 10kg? (eller hur det nu resonerades tidigare i tråden).
Nu var ju dispyten gällande om hurvida man använder faktor 10 eller 9.82, och det framgick i slutet på dispyten. Nog sagt om detta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.