1 359 läst ·
8 svar
1k läst
8 svar
Hål vid skorsten, vad göra nu?
Hej på er. Såg idag att jag fått ett hål i taket där skorsten går ut. Jag ser tyvärr inte hur stort det är men vad jag kan se så fattas det ca 2-5 takpannor som saknas.
Vad är det brukligt att göra? Ringa försäkringsbolaget först och låta dom skicka ut en inspektör eller försöka ta hit en takläggare som får inspektera skadan först?
Vad är det brukligt att göra? Ringa försäkringsbolaget först och låta dom skicka ut en inspektör eller försöka ta hit en takläggare som får inspektera skadan först?
Om pappen är hel kan du lägga dit nya pannor bara. Om du inte har reservpannor kan det bli lite knepigt. Försök då ta reda på vad det är för märke på dem du har, kan stå undertill på dem. Om du inte lyckas få tag på samma märke, så kan det bli lite dålig passning.
Jag kommer att fixa hålet först. När jag inspekterade "hålet" från backen så verkar det endast vara som så att det är en takpanna som helt enkelt bara har glidit av.
Men vad är brukligt att göra när sådant händer?
Men vad är brukligt att göra när sådant händer?
Varför skall du ringa försäkringsbolaget ? Hör till normalt underhåll att kontrollera och sköta sitt tak.Minglarn skrev:Hej på er. Såg idag att jag fått ett hål i taket där skorsten går ut. Jag ser tyvärr inte hur stort det är men vad jag kan se så fattas det ca 2-5 takpannor som saknas.
Vad är det brukligt att göra? Ringa försäkringsbolaget först och låta dom skicka ut en inspektör eller försöka ta hit en takläggare som får inspektera skadan först?
Klicka här för att svara