Silver78 Silver78 skrev:
Hade man kollat broschyren man fick med så....
Vem har tid för sånt? :thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 3 till
  • Laddar…
P
Stefan N Stefan N skrev:
Vem har tid för sånt? :thinking:
Haha,precis,speciellt vi MÄN,vem behöver sånt:D,kan själv...
 
  • Gilla
kakis81
  • Laddar…
Det är fastighetsägaren som är skyldig att utreda vattenskador. Kontakta hyresvärd eller styrelse om det är bostadsrätt.
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
T trasigtbadrum skrev:
Stort tack för alla svar och tips, Jonathan79, Hempularen, Kurtivan och Etompau!

Den tråkiga nyheter är att läget har förvärrats! =/

Den bra nyheter är att jag inte är orolig för att jag precis skapat en fuktskada, för då har jag haft en väldigt länge.

Försökte torka ur hålet först med papper och låta ACn torka ut luften. Det blev mer och mer vatten och det var som om jag tidigare medvetet fyllt upp hålet med vatten för att maximera skadan.

Jag har länge haft en bubbla nära golvbrunnen som expanderat som jag trodde var fylld med vatten men efter att jag letat och letat och aldrig kunde hitta ett hål så trodde jag att den var fylld med luft och mattan bara släppt. JAG HADE FEL!

Suttit i 2,5 timme och pumpat ut vattnet skvätt för skvätt. Försökt hitta hålet som vattnet läkt in men det går inte. Läste någonstans att det kan bli hål vid golvbrunnen men då tänker jag att vattnet borde rinna ur hålet också och det gör det inte.
Det är en lägenhet med 60/70-tals standard som inte är renoverad. Ska jag vara orolig för att jag fått i mig mögel eller annat? Tänker också på grannarna. Det är någon som bor under mig och jag vill så klart inte at de ska bli på något sätt drabbade om jag orsakat dem problem.
Hej! Är golvläggare och har jobbat med fuktskador i 15år.
Du har troligtvis en ganska ordentlig fuktskada.
Kontakta husvärd omgående och räkna med att vara utan badrum ett bra tag med fläktar stående dygnet runt.

Mattan du har ligger idag ser ut som en Tarkett optima. Den fanns inte på 70-talet så badrummet är med största sannolikhet renoverat.
 
  • Gilla
Eriked och 2 till
  • Laddar…
Måste det inte vara uppvik i tvättstugan?? Ser inte ut som det på bilden...
 
M Micke..f skrev:
Måste det inte vara uppvik i tvättstugan?? Ser inte ut som det på bilden...
Det är det; se hur de gjort hörnet.
 
  • Gilla
Micke..f
  • Laddar…
F FHolm skrev:
Mattan du har ligger idag ser ut som en Tarkett optima. Den fanns inte på 70-talet så badrummet är med största sannolikhet renoverat.
Nja, Min far har likadan matta i sitt kök, dock är den inte grå utan blå, men mönstret är detsamma. Den mattan är inlagd 1967. Jag vet med säkerhet att hans matta inte är bytt. På annan plats i huset har han samma mönster med brun färg, det är inte omöjligt att den även fanns i grått.
 
S spiii skrev:
Nja, Min far har likadan matta i sitt kök, dock är den inte grå utan blå, men mönstret är detsamma. Den mattan är inlagd 1967. Jag vet med säkerhet att hans matta inte är bytt. På annan plats i huset har han samma mönster med brun färg, det är inte omöjligt att den även fanns i grått.
Din far har inte en Optima från 1967 så bara lägg ner. jag skrev det redan på förra sidan. Det här badrummet har genomgått en renovering tråden i svetsen är en multicolor tråd. Hur många golvläggare behöver ni i tråden??
 
Nej, det skrev jag inte heller om du läser en gång till. Men mönstret ser likadant ut. Det kan möjligen betyda två saker:
1. Det är inte en Optima, utan en äldre matta med likadant mönster.
2. Det är en Optima, och då har TS matta bytts senare än 1970.
Men du har säkert rätt i att den är senare med hänvisning till svetsen. Det kan dock inte jag avgöra på bilderna.

Sen att direkt använda en kommentar som: "Lägg ner" är rätt onödig i ett civilicerat samtal. Taggarna behöver inte komma fram direkt. Men nu avslutar vi den diskussionen. ;)
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.