Hej!
Skulle vilja ha lite tips och råd från någon/några som kan det det där med golv och gjutning.
Har slagit ut en vägg angränsande köket, där det tidigare stod en garderob inmurad. Nu har det ju blivit ett litet hål i golvet efter detta, och har för avsikt att fylla igen det.
Frågan är alltså, Vilket skulle vara det bästa sättet att göra detta på.
PS. Befintligt plastgolv skall ju rivas bort och nytt golv skall läggas i köket. DS
Skulle vilja ha lite tips och råd från någon/några som kan det det där med golv och gjutning.
Har slagit ut en vägg angränsande köket, där det tidigare stod en garderob inmurad. Nu har det ju blivit ett litet hål i golvet efter detta, och har för avsikt att fylla igen det.
Frågan är alltså, Vilket skulle vara det bästa sättet att göra detta på.
PS. Befintligt plastgolv skall ju rivas bort och nytt golv skall läggas i köket. DS
Mätning med regel över hålet så är djupet cirka 55mm. Sedan en Plastmatta på cirka 3mm. Sen ligger det en masonitskiva på 10mm. Under masoniten ligger ett (förmodligen ålderbeständigt) plastskikt. Under detta ligger det en jäkla massa smågrus på betonggolvet. Ger det er experter en annan bild på hur man skulle fixa till golvet. Tanken var att riva bort plastgolvet, fylla hålet, och sedan lägga ett nytt golv, innan de nya köket monerats.
Klicka här för att svara
