Hej!
Skulle vilja ha lite tips och råd från någon/några som kan det det där med golv och gjutning.
Har slagit ut en vägg angränsande köket, där det tidigare stod en garderob inmurad. Nu har det ju blivit ett litet hål i golvet efter detta, och har för avsikt att fylla igen det.
Frågan är alltså, Vilket skulle vara det bästa sättet att göra detta på.
PS. Befintligt plastgolv skall ju rivas bort och nytt golv skall läggas i köket. DS

• IMG_0908.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet iofs inte vad som skulle vara bäst men själv hade jag tagit bort gamla golvet och sen gjutit med betong bara, det är ju enkelt att dra av med en bräda tvärs över hålet.

Betong kan funka men inte om hålet är för grunt. Är det under 4 cm hade jag nog tusan köpt en säck flytspackel och fyllt med.

Abbedabbe skrev:
Betong kan funka men inte om hålet är för grunt. Är det under 4 cm hade jag nog tusan köpt en säck flytspackel och fyllt med.
Jo det är sant, hade nog jag med :blushing:

Jag hade kört på vanligt handspackel. Skarven som blir mellan flytspackel och befintligt golv kan ju ändå behövas spacklas, beroende på golvval.

Mätning med regel över hålet så är djupet cirka 55mm. Sedan en Plastmatta på cirka 3mm. Sen ligger det en masonitskiva på 10mm. Under masoniten ligger ett (förmodligen ålderbeständigt) plastskikt. Under detta ligger det en jäkla massa smågrus på betonggolvet. Ger det er experter en annan bild på hur man skulle fixa till golvet. Tanken var att riva bort plastgolvet, fylla hålet, och sedan lägga ett nytt golv, innan de nya köket monerats.

Riv väck allt tjafs och fyll i med snabbhärdande betong. Stocka av. Färdigt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.