2 502 läst ·
10 svar
3k läst
10 svar
Hål i golvet under köksskåp anno 1964. Hur lagas utan höjning av golv?
River mitt kök och hittar detta. Finns eventuellt under flera skåp. Betongplatta på mark. Vattenburen golvvärme. Reglar. Undergolv. Plastmatta 2 mm. Nytt golv precis lagt i hela huset och samma ska vara i köket. Vill inte höja hela golvet pga det redan lagda golvet. Golvvärmen används endast vid extrema köldknäppar, har luftvärmepump numer. Hur bör jag enklast laga detta? Eller låta det vara och lägga foam direkt på, storlek 10x20 cm. Eller en plåtskiva? Tänker att den är tunn. Och ingen ska gå på golvet där, kommer vara köksskåp.
Så tacksam för svar!
Så tacksam för svar!
Det är väl onekligen väldigt enkelt.
Två brädbitar lite längre än hålet.
Skruva fast en på var långsida, uppifrån genom spånskivan, självklart med skruv som inte är gängad hela vägen.
Såga till en bit golvspånskiva och lägg ner i hålet och skruva fast i brädbitarna.
Färdig.
Två brädbitar lite längre än hålet.
Skruva fast en på var långsida, uppifrån genom spånskivan, självklart med skruv som inte är gängad hela vägen.
Såga till en bit golvspånskiva och lägg ner i hålet och skruva fast i brädbitarna.
Färdig.
Tack! Såklart! Behöver väl inte säga att detta är min första renoveringGoC skrev:
Klicka här för att svara