3 776 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Häfta fast ängspärr, är det okej?
Hej!
Läser lite om ångspärr som jag hittade på i denna pdf:
http://www.icopal.se/upload/icopals...roduktinformation/akvaden folder_okt_2009.pdf
I början av dokumentet står det att man inte får använda häftklammer som monteringshjälpmedel.
Jag antar att det inte innebär att monteringshjälpmedel är det samma som förankring?
För det måste väl vara ok att häfta fast folien i reglarna?
Mvh
Fredrik
Läser lite om ångspärr som jag hittade på i denna pdf:
http://www.icopal.se/upload/icopals...roduktinformation/akvaden folder_okt_2009.pdf
I början av dokumentet står det att man inte får använda häftklammer som monteringshjälpmedel.
Jag antar att det inte innebär att monteringshjälpmedel är det samma som förankring?
För det måste väl vara ok att häfta fast folien i reglarna?
Mvh
Fredrik
Produkter som diskuteras: "häftklammer"
Häftklammer
En häftklammer är ett litet metallstycke som används för att fästa ihop papper, kartong och andra material. De är ofta tillverkade av tunt ståltråd och böjs för att hålla ihop materialen när de pressas genom dem med hjälp av en
Läs mer
Det har jag alltid tagit för givet. Hur ska man annars få den att sitta utan att punktera den? Dubbelhäftande tape?
Dessutom så häftar man ju på reglarna där sedan en byggskiva av något slag kommer att monteras. Byggskivan kommer ju då att "täta" mot regeln så "draget" genom hålet torde bli minimalt om ens mätbart.
Dessutom så häftar man ju på reglarna där sedan en byggskiva av något slag kommer att monteras. Byggskivan kommer ju då att "täta" mot regeln så "draget" genom hålet torde bli minimalt om ens mätbart.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 252 inlägg
...och missar du att tejpa ett enda hål kommer huset att ruttna bort inom ett par år. 
Ta mesta med en nypa salt.
Ta mesta med en nypa salt.
Medlem
· Västragötaland
· 870 inlägg
Men ibland så har man som företag både hängslen och livrem och dessutom hjälm, spiktrampskydd mm. ..... I den bästa av världar så finns det dessutom inga elektriker som ska igenom med rör och dosor.
Håller med tidigare talare tillverkaren vill rentvå sig från allt, häfta på bara
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden