Håller på att reglar om hela golvbjälklaget i gamla timmerdelen av huset. Det var röta i trossbotten, syll och bjälklag samt helt instängd krypgrund. Har även öppnat upp muren mot övriga grunden. Jag kommer plasta marken vilket jag gjort i övriga grunden samt köra med sorptionsavfuktare. Problemet blir vid murstocken. Där kommer jag gå upp med plasten och sätta den på den gjutna delen. Reglarna runt om murstocken kommer få en 22*95 bräda att lägga trossbottenskiva på, fibercement. Så det blir en snutt skiva bara mellan murstock och regel. Sen isolering. Detta kommer innebära att en liten del av isoleringen kommer bli plastad från fel sida, alltså kalla sidan. Finns det stor risk att det kommer bli kondens i isoleringen? Kommer inte ha plast på varma sidan så det kommer kunna andas uppåt genom golvet ska tilläggas.
Uppepå den gjutna delen vid murstock skiljer det ungefär en cm i höjd mot bjälklaget. Bjälklaget ligger alltså lite högre än gjutningen. Så där tänkte jag lägga isolering mellan golvskiva och betongen. Samt någon bit bräda för att stötta golvskivan in mot murstock.
Ser ni några problem med detta? Borde jag plasta hela vägen upp ända in till murstock istället för att sluta halvvägs på den gjutna delen?