J Jansson69 skrev:
Det är säkert gångbart att byteshandla med ved tror den 18-20 åring som sitter i kassan på ICA blir lite förvånad när du rullar fram en skottkärra ved i utbyte mot lite oxfilé och potatis😂
Utan tillgång internet och krönt våg skulle jag tro att det är lättare att skaffa ett kok potatis med en skottkärra ved än med guld. En femtiolapp kontant är givetvis ännu lättare.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
J
Alfredo Alfredo skrev:
Ärcdet verkligen max? Så här skriver BankID själva. Märkligt att de inte nämner om de själva har en maxgräns.

[länk]

[bild]
Det är bankerna som bestämmer antalet, Nordea har tre aktiva som Max.

• Bild av Nordeas webbplats med information om att du kan ha tre mobila BankID på tre olika enheter och länk till självservice.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
N
Alfredo Alfredo skrev:
Ärcdet verkligen max? Så här skriver BankID själva. Märkligt att de inte nämner om de själva har en maxgräns.

[länk]

[bild]
Jag har provat flera gånger och alltid fått svaret att tre är max antal och att jag måste avinstallera ett av de tre jag redan har om jag vill installera ytterligare ett.
Kan ju vara SEB som satt max tre som gräns.
Det verkar även skilja sig åt hur länge ett bank-ID är giltigt.
SEB har tre år men t.ex. ICA-banken har fem års giltighetstid.

J Jansson69 skrev:
Det är bankerna som bestämmer antalet, Nordea har tre aktiva som Max.
Men finns det något som hindrar att man har fler än tre och då givetvis från olika banker?

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
J
F fribygg skrev:
Utan tillgång internet och krönt våg skulle jag tro att det är lättare att skaffa ett kok potatis
Men om maten är slut inga kontanter hanteras och ved är det ju i ärlighetens namn inte många procent av befolkningen som har vad ska jag då köpa min potäter med?
Man kan alltid bli kriminell och palla på bondens fält😉

N
Alfredo Alfredo skrev:
Men finns det något som hindrar att man har fler än tre och då givetvis från olika banker?
Så är det! D.v.s. du kan ha fler om du har flera olika banker.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
J
Alfredo Alfredo skrev:
Tror att det är tre aktiva per personnummer.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Men om maten är slut inga kontanter hanteras och ved är det ju i ärlighetens namn inte många procent av befolkningen som har vad ska jag då köpa min potäter med?
Har jag inte varit tydlig med att det traditionellt är silver?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
J
F fribygg skrev:
Har jag inte varit tydlig med att det traditionellt är silver?
Äger ingen silver bara guld!

J Jansson69 skrev:
Äger ingen silver bara guld!
Då får du nog ta fram en flaska sprit om du vill ha potatis och saknar cash

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
J
F fribygg skrev:
Då får du nog ta fram en flaska sprit om du vill ha potatis och saknar cash
Jag har en idé jag tar med mig ett gäng med silverfiskar till dig i gengäld får jag ett släplast med ved som jag kan handla potäter och oxfilé med..
Tack för hjälpen du är en ängel😉

J Jansson69 skrev:
Jag har en idé jag tar med mig ett gäng med silverfiskar till dig i gengäld får jag ett släplast med ved som jag kan handla potäter och oxfilé med..
Tack för hjälpen du är en ängel😉
Lämnar du en besiktad och körbar släpkärra kan du nog få en liten säck potatis även om du tydligen har ohyra och saknar tillgång till kontanter (Prata med Handlarn och inte med grabben i kassan)

J
F fribygg skrev:
Lämnar du en besiktad och körbar släpkärra kan du nog få en liten säck potatis även om du tydligen har ohyra och saknar tillgång till kontanter (Prata med Handlarn och inte med grabben i kassan)
Deal, tar bara en kärra på vägen vet många som står olåsta🙏

J Jansson69 skrev:
Deal, tar bara en kärra på vägen vet många som står olåsta🙏
Du vet väl om att fan tar tjuvar (om inte lokalbefolkningen hinner straffa den skyldige innan dess)

J
F fribygg skrev:
Du vet väl om att fan tar tjuvar (om inte lokalbefolkningen hinner straffa den skyldige innan dess)
Nej då vid kris så vet dom att jag gör det för att få mat på bordet😉
Du verkar vara en riktig tuffing du🙄

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.