75 485 läst ·
908 svar
75k läst
908 svar
Ha cash på hög
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 508 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 508 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Nu var det förvisso kontrolluppgift som diskuterades, och det står i stycket efter det du saxade:J Jansson69 skrev:Är det inte den som tar emot betalningen som ska betala egenavgifterna upp till 9999kr
Ersättning från 1 000 kronor till 9 999 kronor
Betalar du ut mer än 999 kronor men mindre än 10 000 kronor till en privatperson ska den du anlitar själv betala sin skatt och sina avgifter (egenavgifter). Du ska inte göra skatteavdrag eller betala arbetsgivaravgifter. Men ni kan också komma överens om att du ska göra skatteavdrag och betala arbetsgivaravgifter.
Det är säkert gångbart att byteshandla med ved tror den 18-20 åring som sitter i kassan på ICA blir lite förvånad när du rullar fram en skottkärra ved i utbyte mot lite oxfilé och potatis😂A AndersS skrev:
De som flyr sitt land i krig eller får nån i familjen kidnappad lär betala kontant i stora valörer eller med familjeguldet.J Jansson69 skrev:
Dollar,EUR eller SEK lär fungera utmärkt om du vill skaffa en kvarts älg, leja elektriker, bilmek eller nått annat den veckan/månaden korten och Swish inte funkar.
Men förstår inte varför mitt guld inte skulle fungera?F fribygg skrev:
Har köp en jäkla massa rubel då vår regering tror att ryssen kommer tror du inte att det är smart?
J Jansson69 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Han känner jag. Han äger "Åbo-Pekkas" skoaffär. Det fotot tog jag när en Stockholmare ville "blippa". Behöver jag nämna att det inte blev någon affär av.
Ecco saluförs under namnet SISU i Finland.
Ärcdet verkligen max? Så här skriver BankID själva. Märkligt att de inte nämner om de själva har en maxgräns.N Nalleman64 skrev:
https://support.bankid.com/sv/fragor/skaffa-mobilt-bankid