J Jansson69 skrev:
Det är redigt att du kan identifiera dig vid kris men hungrig kanske du blir om du inga kontanter har😉
Silver lär fungera utmärkt..

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
J
F fribygg skrev:
Det behövs ju inte nått svartarbete om man har tillgång till kontanter i lämpliga valörer..
Aha man slipper ordet svart om man betalar ens olika kulörer😉

J
F fribygg skrev:
Silver lär fungera utmärkt..
Har bara guld duger det?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
S
I Incinerator skrev:
Det är givetvis du som söker bråk, det syns riktigt tydligt nu!
"amen duuuråå!" varför beter du dig som en 12åring? Be om ursäkt när du gjort personangrepp (dessutom baserat på att du inte ens förstått vad du läst) istället för att spinna vidare hela tiden?

J Jansson69 skrev:
Är det inte den som tar emot betalningen som ska betala egenavgifterna upp till 9999kr

Ersättning från 1 000 kronor till 9 999 kronor​

Betalar du ut mer än 999 kronor men mindre än 10 000 kronor till en privatperson ska den du anlitar själv betala sin skatt och sina avgifter (egenavgifter). Du ska inte göra skatteavdrag eller betala arbetsgivaravgifter. Men ni kan också komma överens om att du ska göra skatteavdrag och betala arbetsgivaravgifter.
Nu var det förvisso kontrolluppgift som diskuterades, och det står i stycket efter det du saxade:

Den du anlitar betalar själv skatt och avgifter

När den du anlitar själv betalar skatt och avgifter ska du lämna en kontrolluppgift till Skatteverket och till den som fått ersättningen. För det behöver du mottagarens personnummer eller samordningsnummer.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Har bara guld duger det?
Till att köpa familjen fri duger det nog, men till det dagliga brödet behöver du nog kontanter eller silver om de normala betalningssystemet fallerar eftersom plan C inte verkar kunna lanseras.

D Dilato skrev:
Att förlora BankID är det värsta man kan tänka sig när man är utomlands
Jag rekommenderar starkt att man har mer än ett BankID, gärna från olika banker.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Det är redigt att du kan identifiera dig vid kris men hungrig kanske du blir om du inga kontanter har😉
Så kan det bli när frysen är tom, men värme klara vi med egen ved. Går kanske att byta mot annat det som ligger torrt och fint.😇

J
F fribygg skrev:
Till att köpa familjen fri duger det nog, men till det dagliga brödet behöver du nog kontanter eller silver om de normala betalningssystemet fallerar eftersom plan C inte verkar kunna lanseras.
Köpa familjen fri? Tänker du att vid kris så blir familjen kidnappad..

J
A AndersS skrev:
Så kan det bli när frysen är tom, men värme klara vi med egen ved. Går kanske att byta mot annat det som ligger torrt och fint.😇
Det är säkert gångbart att byteshandla med ved tror den 18-20 åring som sitter i kassan på ICA blir lite förvånad när du rullar fram en skottkärra ved i utbyte mot lite oxfilé och potatis😂

J Jansson69 skrev:
Köpa familjen fri? Tänker du att vid kris så blir familjen kidnappad..
De som flyr sitt land i krig eller får nån i familjen kidnappad lär betala kontant i stora valörer eller med familjeguldet.
Dollar,EUR eller SEK lär fungera utmärkt om du vill skaffa en kvarts älg, leja elektriker, bilmek eller nått annat den veckan/månaden korten och Swish inte funkar.

J
F fribygg skrev:
De som flyr sitt land i krig eller får nån i familjen kidnappad lär betala kontant i stora valörer eller med familjeguldet.
Dollar,EUR eller SEK lär fungera utmärkt om du vill skaffa en kvarts älg, leja elektriker, bilmek eller nått annat den veckan/månaden korten och Swish inte funkar.
Men förstår inte varför mitt guld inte skulle fungera?
Har köp en jäkla massa rubel då vår regering tror att ryssen kommer tror du inte att det är smart?

N
Alfredo Alfredo skrev:
Jag rekommenderar starkt att man har mer än ett BankID, gärna från olika banker.
Jag har det på tre (max antal man kan ha) olika enheter.

J Jansson69 skrev:
Tror inte han behöver något skalskydd om han har finskt blod😉
Filmaffisch för "SISU" med en kraftfull manlig figur, eld och fordon i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Han känner jag. Han äger "Åbo-Pekkas" skoaffär. Det fotot tog jag när en Stockholmare ville "blippa". Behöver jag nämna att det inte blev någon affär av.

Ecco saluförs under namnet SISU i Finland.

• Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.