691 läst ·
5 svar
691 läst
5 svar
Gymgolv i källare
Hej
Håller på att bygga gym i källare, ca 10kvm, och ska snart in med gymgolvet. Planen är att lägga Platon matta mot betongen. Sen på med gymgolvet som är plattor.
- Räcker det att spara 1cm runtom mot vägg på både platon och golv för att säkerställa ventilering?
- Finns det risk att plattorna rör på sig? En platta väger 18 kg.
- Räcker det att tejpa skarvarna på platon mattan med silvertejp?
- Någon som gjort samma lösning i sin källare?
Här är länk till gymgolvet.
https://gymleco.com/sv/products/gym...matta-1000x1000mm?_pos=1&_sid=b8832c214&_ss=r
Håller på att bygga gym i källare, ca 10kvm, och ska snart in med gymgolvet. Planen är att lägga Platon matta mot betongen. Sen på med gymgolvet som är plattor.
- Räcker det att spara 1cm runtom mot vägg på både platon och golv för att säkerställa ventilering?
https://gymleco.com/sv/products/gym...matta-1000x1000mm?_pos=1&_sid=b8832c214&_ss=r
Välkommen till forumet.
Vilken punktvikt klarar platonmattan?
Jag tipsade svågern om Bergoplattor att ha under heltäckningsmatta i källaren i bl.a. gymrummet.
Finns några trådar i forumet angående gymgolv i källare.
Vilken punktvikt klarar platonmattan?
Jag tipsade svågern om Bergoplattor att ha under heltäckningsmatta i källaren i bl.a. gymrummet.
Finns några trådar i forumet angående gymgolv i källare.
Du behöver någ ha något slags undergolv emellan platonmattan och ditt gymgolv.N Nicpl skrev:Hej
[länk]
Tack!Demmpa skrev:
Pltonmattans punktvikt är inte så mkt att gå efter då plattorna ovanför kmr sprida ut viktdördelningen. Platonmattan är endast för ventileringen och den som rekommenderas för betonggolv i källare.
Utveckla gärna hur du tänker.J Jansson69 skrev:
Jag kmr inte släppa tunga vikter på golvet, gör jag tyngre Marklyft i framtiden kör jag crash pads under. Tyngre maskiner med små fötter lär heller inte användas, skulle jag mot förmodan köpa ngt sådant kör jag plywoodskiva
Ok då är det någ lungt jag tänkte att du ville släppa tyngder på golvet och det lär inte platonmattan vara dimensionerad för..N Nicpl skrev:
Klicka här för att svara