2 933 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
gummitätningar mot spottkopp
Jag blir galen...
Jag håller på att dra rör till mina spottkoppar men gummi/silicon - tätningen som man skall använda för att täta genon hålet till koppen bara trasslar sönder hela tiden. Den skär mot plåtkanten i koppen och därmed trasslas sönder.
Jag har försökt att låta den sitta kva i koppen och gjort ett litet snitt i den för att få igenom röret men det går inte, den lossnar.
Jag plockar bort tätningen - gör hål i den, trär på den på röret och för röret igenom hålet till koppen, men då skärs den sönder.
Hur gör ni?
Jag håller på att dra rör till mina spottkoppar men gummi/silicon - tätningen som man skall använda för att täta genon hålet till koppen bara trasslar sönder hela tiden. Den skär mot plåtkanten i koppen och därmed trasslas sönder.
Jag har försökt att låta den sitta kva i koppen och gjort ett litet snitt i den för att få igenom röret men det går inte, den lossnar.
Jag plockar bort tätningen - gör hål i den, trär på den på röret och för röret igenom hålet till koppen, men då skärs den sönder.
Hur gör ni?
finns en muff som passar på ett 16´s vp med mutter på andra sidan. hittar den inte just nu på selgas hemsida men nån annan kanske gör
http://www.elektroskandia.se/ebilder/14/large/e1438296.jpg se där nu hitta jag den
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 243 inlägg
De gummitätningar som följer med Maxels pottor fungerar alldeles utmärkt med VP16. Tricket är att klippa av en bit av gummitutan med sax för att få en snygg kant som spänner mot VP-röret. Sedan monterar man tätningen i pottan och sticker sedan i VP-röret lite för långt och backar sedan tillbaka det någon centimeter.

Klicka här för att svara