hempularen skrev:
ut genom en glipa vid vindsdörren som satt utomhus
Kabeln gick ner på marken och låg löst över en gånge med plattor
Det var väl det där som var de primära felen, inte att det var en gummikabel. Varken gummikabel eller annan kabel får förläggas så att den rör sig mot andra delar så den kan skavas sönder.
 
Njoo.. Kabeln var spröd, gummiisoleringen sprack och smulades sönder om man rörde kabeln, iallafall på den del som låg på utsidan. Men självklart var förläggningen dålig oavsett vilken kabel som hade använts.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.