Jag bor på en herrgård från 1850-talet. Vi har för något år sedan schaktat rätt gårdsplanen, lagt på ett ljust underlag (stenmjölsliknande med lite grövre partiklar i) med en stor gräsmatta i ellipsform mitt på. Runt denna mittpunkt är det alltså gångar/vägar som vi kör på med bil och ytterst sällan även tyngre maskiner. Nu ska vi lägga sista topplagret och jag som trodde att det var enkelt inser nu att jag håller på att bli galen av alla valmöjligheter. Det åkaren rekommenderar är vit singel hardeberga 8-12. Vad säger ni? Vad är ärtsingel? Fördelar och nackdelar med olika storlek, färg och form?
Om ni tar från hardeberga, ballast eller sydsten i dalby beror mest på vilken färg och vilket pris ni vill ha. Ballast och hardeberga är nästintill vitt medans dalby är mer åt det röda/bruna hållet. 8-11 brukar kallas för gårdssingel/kyrkogårdssingel(även om det är makadam) och är oftast bra mycket dyrare än andra fraktioner men också snyggare. Själv har jag 11-16 från ballast på min uppfart men det hade sett bätte ut med 8-11
Jag tänkte harva varje vecka så jag inbillar mig att kross ska jag inte ha.J jonaserik skrev:
Klicka här för att svara