Kan man slå på grundningsbruk på en lecavägg och sedan vänta ett par månader med grovputs och finputs? Allt ska helnätas så grovputsen får ordentligt underlag. Anledningen är att jag kommer få ett par veckors stillestånd framöver pga leveransproblem av material och skulle då kunna utnyttja tiden med att slå ut grundningsbruk på grundmuren. Vilka uppenbara nackdelar finns det?

L
Sätt nät slamma med c-bruk lite vattnig går in i lecan ,sitter sedan som berg med grovputs
som inte ska skrapas med bräda skrovlig så fäster finputsen bättre , tänk bara på tjocklek finputs , lämpligt min 2 cm inte för tunn kan bli skör binder inte ihop riktigt

Nu hade jag tänkt mig grundning först sedan nätning. Frågan kvarstår dock om jag kan dra på grundningsbruk alternativt rödgrund och sedan vänta med resten (nätning och putsning).

Bästa svaret

L
M MoggeS skrev:
Nu hade jag tänkt mig grundning först sedan nätning. Frågan kvarstår dock om jag kan dra på grundningsbruk alternativt rödgrund och sedan vänta med resten (nätning och putsning).
Går väl bra , gör inget om det torkar till , det jag sa om att slamma blir en yta som är skrovlig och går in i lecans hålrum , fastnar i den , och nästa lager fäster bra på , inte som putsning utan bara rakt på utan att röra , om det blir någon lucka gör inte så mycket , , det med rögrund har jag aldrig använt vad det nu är , allt sitter stenhårt hos mig ändå

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.