fgo fgo skrev:
Sätter värmen i konstant drift.
I läget jag har nu då? Där tror jag den alltid stått

nino nino skrev:
En rostig gammal kina polygrip lossade muttrarna

[bild]

Nya på plats, tog 1h 40min från att jag konstaterade att pumpen stod still tills nya var hämtad och monterad.

[bild]

Rätt nöjd med mig själv faktiskt 🙂🙂

Ska jag ha den i läge Auto? Får gå så inatt så får jag ändra imorgon em om det behövs
Stora fråga...
Snurrar den nya pumpen??

fgo fgo skrev:
Stora fråga...
Snurrar den nya pumpen??
Japp, glömde skriva att jag mätte och det var spänning fram.

• Gilla
fgo
  • Laddar…
Är det värt att prova byta kondensatorn?
Tänker att man kan ha den som reserv, nu ska väl den där nya gå 5-10år får man hoppas men man vet ju aldrig...

nino nino skrev:
Är det värt att prova byta kondensatorn?
Tänker att man kan ha den som reserv, nu ska väl den där nya gå 5-10år får man hoppas men man vet ju aldrig...
Fick du fart på den med att hjälpa igång den i hålet med mejsel, så är det värt att prova med en ny konding. I bland är det farthållaren som får ett glapp och kan gå att vrida lite fram och tillbaka eller ställa på en annan fart.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nej, jag har snurrat 1000 varv med mejsel utan att den starta

Hej . Har övertagit en vedeldning. Pannan brinner och blir 90 grader innan den stannar.
Min fundering varför dom 2 acctankarna inte blir mer än 60 grader max, 2×750 l.
Kan det vara laddomat , pumpen ?
Mvh Micke
Grundfos cirkulationspump UPMO 60 PH med lysande LED-lampor, del av vedeldningssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Börja med att höja farten på laddpumpen.
Men det låter konstigt, du borde inte få 60grader i hela tanken om pannan är het.

D Daniel 109 skrev:
Börja med att höja farten på laddpumpen.
Men det låter konstigt, du borde inte få 60grader i hela tanken om pannan är het.
Den är låst i detta läge. Drar ur kontakten och tillbaka så tänds alla lampor som sedan återgår till detta läge

Tror inte på pumpen, mera på laddomaten, vilken har du. det sitter en temostat på ena sidan under ett lock, öppna ta ur den och rengör, den kan kärva och då blir malfunktion på laddtemp. Även om pannan varm.

Laddomaten kan inte heller få ett sådant fel.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.