Hej! Vi bor i ett 30 tals hus där grunden ser ut så här. Det yttre lagret börjar lossna lite här och där. Någon som vet hur man ska gå till väga. Ska man försöka få loss det lösa och lägga på nytt eller vad gör man.?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är jag absolut ingen expert på detta, men det kan vara så att grunden är målad med en alltför tät färg på senare år och därför blir fukten instängd vilket leder till att färgen lossnar, och frost kan göra att resten av bruket också sprängs loss. Jag tror, vet absolut inte, att du tyvärr får borsta/knacka/slipa bort all färg och sedan lägga på ny puts och en färg som andas bra.Ssallyy skrev:
Kolla tex här för mer info: https://www.dinbyggare.se/sa-har-malar-du-om-husgrunden/
Tack snälla för ditt svar!T Trallalaaa skrev:Nu är jag absolut ingen expert på detta, men det kan vara så att grunden är målad med en alltför tät färg på senare år och därför blir fukten instängd vilket leder till att färgen lossnar, och frost kan göra att resten av bruket också sprängs loss. Jag tror, vet absolut inte, att du tyvärr får borsta/knacka/slipa bort all färg och sedan lägga på ny puts och en färg som andas bra.
Kolla tex här för mer info: [länk]
Klicka här för att svara