14 711 läst ·
9 svar
15k läst
9 svar
Grund garderob - var hitta?
Vi kommer att behöva en 100 cm bred ekfärgad garderob med ett djup på ca 35-40 cm. IKEA hade ju tidigare en sådan stomme i sin serie PAX, men tyvärr har den utgått ur sortimentet 
Men det borde väl finnas någon annan som säljer något liknande (till en rimlig peng)? Tips?
Men det borde väl finnas någon annan som säljer något liknande (till en rimlig peng)? Tips?
Ska inte ha dörrar utan behöver bara stommen som en "nisch" i en hall. Och mitt närmaste IKEA-varuhus ligger 18 mil bort och där finns det inte kvar några, jag har kollat med dem.
Verkar som att vi antingen får köpa en med vanligt djup och klyva sidorna, eller bygga av något annat.
Men visst måste det finnas många fler än jag som behöver grunda garderobstommar? Lite sur på IKEA för att de plockat bort dem...
Verkar som att vi antingen får köpa en med vanligt djup och klyva sidorna, eller bygga av något annat.
Men visst måste det finnas många fler än jag som behöver grunda garderobstommar? Lite sur på IKEA för att de plockat bort dem...
Om jag förstått det rätt så är det egentligen ett enkelt hyllsystem du är ute efter. Isf kan du ju köpa ekskivor på närmsta bygghandel inkl tillkapning och sedan själv montera. Inredning går att köpa på CO, Jula eller Ikea för en billig peng.
Så himla surt att Ikea lagt ner sin garderobsserie som var 40 djup och det mesta andra av sina garderober. Finns bara 60 djupa sen nåt år tillbaka.
Letar också efter lämplig leverantör av grunda (40) garderober.
Letar också efter lämplig leverantör av grunda (40) garderober.
Har samma problem som du, precis när jag skulle handla en grund garderob på Ikea så har den utgått!! 
Men jag bevakar blocket och på kort tid har det varit två annonser i vårt län så det verkar inte helt omöjligt att få tag i begagnat. Jag är ute efter den högre höjden och gärna i vitt.
Men jag bevakar blocket och på kort tid har det varit två annonser i vårt län så det verkar inte helt omöjligt att få tag i begagnat. Jag är ute efter den högre höjden och gärna i vitt.
Klicka här för att svara