Hejsan,

Har påbörjat bygga en liten altan vid lekstugan. Behövde gräva ner stenarna där terassfoten står på för att få till en korrekt höjd. Men såklart blev det vattensamlingar i mina hål för terrasfötterna (lär dock inte bli mer vatten än vad det blev nu med tanke på den extrema mängd som kom igår). Verkar dock inte rinna bort speciellt snabbt...

Fötterna är ju gjorda av plast så kanske "okej" ändå med vattnet? Min fundering är också hur det blir under vintern?

Om inte okej, hur bör man lösa det på enklaste sätt? Har lagt en hel del tid på att få allt rakt och stabilt så helst vill man gärna bevara det som det är

På bilden ser man följande, har grävt bort någon decimeter jord/gräs varpå jag grävt ytligare en dryg decimeter hål för varje betonplatta samt fot. Vattnet når inte upp till reglarna.

Väldigt tacksam för svar!
/Simon
 
  • Altanbygge med vattensamlingar kring plastfötter och betongplattor, reglar och krossgrus synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altan under konstruktion med träreglar och grus, vattensamling vid fundament nära lekstuga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.