Hejsan,
Har påbörjat bygga en liten altan vid lekstugan. Behövde gräva ner stenarna där terassfoten står på för att få till en korrekt höjd. Men såklart blev det vattensamlingar i mina hål för terrasfötterna (lär dock inte bli mer vatten än vad det blev nu med tanke på den extrema mängd som kom igår). Verkar dock inte rinna bort speciellt snabbt...
Fötterna är ju gjorda av plast så kanske "okej" ändå med vattnet? Min fundering är också hur det blir under vintern?
Om inte okej, hur bör man lösa det på enklaste sätt? Har lagt en hel del tid på att få allt rakt och stabilt så helst vill man gärna bevara det som det är
På bilden ser man följande, har grävt bort någon decimeter jord/gräs varpå jag grävt ytligare en dryg decimeter hål för varje betonplatta samt fot. Vattnet når inte upp till reglarna.
Väldigt tacksam för svar!
/Simon