2 139 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Grovdammsugare
Ska slå ner en betong och gipsvägg i köket vilket innebär att de blir väldigt mycket skit på golvet. Behöver tips på bra, ändå billiga grovdammsugare. Kollade på Jula hemsida osv men deras maskiner kräver ju dammsugarpåsar! Det fungerar ju inte.
Behöver en som suger upp och samlar all skit i en behållare jag sedan bara kan tömma. Har för mig att det fanns en mellankoppling mellan den vanliga dammsugaren? Som en plåttunna dit man kopplade dammsugaren. Så sög man sedan upp allt med den andra slangen som var kopplad till plåttunnan? Finns inget liknande, så jag slipper köpa en hel grovdammsugare. Varierar ju dock i pris så klart.
Tacksam för ideer och tips.
Behöver en som suger upp och samlar all skit i en behållare jag sedan bara kan tömma. Har för mig att det fanns en mellankoppling mellan den vanliga dammsugaren? Som en plåttunna dit man kopplade dammsugaren. Så sög man sedan upp allt med den andra slangen som var kopplad till plåttunnan? Finns inget liknande, så jag slipper köpa en hel grovdammsugare. Varierar ju dock i pris så klart.
Tacksam för ideer och tips.
Att använda den vanliga dammsugaren och en plåtburk , blir bara att köpa ny dammsugare sedan , skulle inte tro frugan vill ha den efter , gipsdamm går in i motorn och fräser kolen , samt sätter igen allt , hur lång tid behöver du den , går det ganska snabbt , en vecka eller så , hyr en riktig med dubbla motorer , tar i stort sätt med sig allt från golvet , blir nog bättre , finns på uthyrningsfirmor för bygg , inte varuhus
Ah antog det, hela filtret och maskinen går sönder ja. Får helt enkelt sopa upp allt med vanlig borsteL Liteavvarje skrev:Att använda den vanliga dammsugaren och en plåtburk , blir bara att köpa ny dammsugare sedan , skulle inte tro frugan vill ha den efter , gipsdamm går in i motorn och fräser kolen , samt sätter igen allt , hur lång tid behöver du den , går det ganska snabbt , en vecka eller så , hyr en riktig med dubbla motorer , tar i stort sätt med sig allt från golvet , blir nog bättre , finns på uthyrningsfirmor för bygg , inte varuhus
Ja en vanlig hemmasugare tar allt och går inte sönder , förutom gipsdamm och slipdamm från spackel , dessa är döden för sugarenR Rohlin skrev:
Klicka här för att svara