Är det så att efterträdaren till 1630 heter "Einhell TE-VC 2230 SA" ?
Teknisk data
Effekt W: 1150
Sugkraft max mbar: 220,
Tank l: 30
Slang invändig diameter Ø mm: 36,
Bullernivå dB (A): 74
Luftflöde 4200 liter/minut
Vikt kg: 10,1
Teknisk data
Effekt W: 1150
Sugkraft max mbar: 220,
Tank l: 30
Slang invändig diameter Ø mm: 36,
Bullernivå dB (A): 74
Luftflöde 4200 liter/minut
Vikt kg: 10,1
Hur står sig en Einhell TE-VC 2230 SA jämfört mot en Kärcher 5.600 MP?frav skrev:
Jo jag tror det är så. Funderar själv på en sådan. Verkar finnas på amazon.de för 136euro (ca 1200kr) med frakt.frav skrev:
frav skrev:
Jag kan inte hitta någon skillnad....
Borde det ju vara om dom heter 1630 VS 2230....siffrorna måste ju betyda något dessutom måste bokstäverna RT (på 1630) och TE (på2230) indikera nåt iaf...:x
Hur är dessa maskiner i jämförelse med Nilfisk-Alto Multi 30T VSC INOX som jag tycker verkar vettig...[h=1][/h]
30 i beteckningen betyder i alla fall att det är en 30-liters tank/hink på dammsugaren.Remne skrev:
Skulle oxå vilja veta det, men det verkar inte finnas många Einhellfantaster här...Anna1984 skrev:
Köpte du någon Einhell??StefanNn skrev:
Det är lite skumt med skillnaden 1630 vs 2230....söker man på 1630 på Prisjakt så ligger Lindar´n bäst i pris...men klickar man på "till butiken" så får man upp 2230:n för 1495kr, om det stämmer så måste det va bra pris....för båda modellerna finns ju tydligen att tillgå.....
Redigerat:
Medlem
· Halland
· 4 518 inlägg
Ok, Kärcher WD 5.600 MP kostar listpris över 2000, men jag har en (köpt på auktion, finns även för 1995, se tråden som refereras) och även en Electrolux Ultrasilencer 1800 W så inmatad effekt är samma. Kärchern har inte HEPA och bullrar mer men suger brutalt mycket hårdare och klarar allt normalt avfall. Lite klen när man suger hyvelspån men detta är knappast vad den är tänkt för. Du blir inte besviken med en WD 5.600. Den klarar en helrenovering av ett hus om vi inte snackar att köra den som utsug för stationära maskiner. Och påsarna kostar 200 kr för 5 st på Hornbach så driftskostnaden är human.woodchuck skrev:Jag undrar om det finns grovdammsugare under 2000kr som är något att ha (dvs en govis som suger i nivå med en vanlig hushållsdammsugare). Hade en Kärcher för typ 700kr en gång och den fick man sopa in smutsen i slangen för att den skulle suga upp det -samma som TS länkar till ser det ut som.
/woodchuck
plus en hundring i frakt från webhallenAnna1984 skrev:
Tretti och CDON kommer några tior under (1920kr) då dom kör fraktfritt, så det är väl bara o handla där man känner sig hemma....
Undrar på Lindar´n...om det är 1630 eller en 2230 man får.....:screwy: kanske skulle maila dom o fråga......
http://www.youtube.com/watch?v=i-n4zJ0TbUsAnders_Nilsson skrev:Ok, Kärcher WD 5.600 MP kostar listpris över 2000, men jag har en (köpt på auktion, finns även för 1995, se tråden som refereras) och även en Electrolux Ultrasilencer 1800 W så inmatad effekt är samma. Kärchern har inte HEPA och bullrar mer men suger brutalt mycket hårdare och klarar allt normalt avfall. Lite klen när man suger hyvelspån men detta är knappast vad den är tänkt för. Du blir inte besviken med en WD 5.600. Den klarar en helrenovering av ett hus om vi inte snackar att köra den som utsug för stationära maskiner. Och påsarna kostar 200 kr för 5 st på Hornbach så driftskostnaden är human.