Har gått i flera år och tänkt mig ett platsgjutet betongbord på den här bergshällen... kanske med en porlande damm/fontän vid sidan om.

Tips emottages tacksamt. Om någon har inspirerande bilder?

Kan tänka mig, murad tegelsten som vägg/bas men också rostiga plattjärn, fast i berget som låter border sväva på lagom höjd från berget.

Tips något?

• Bergshäll med trägolv vid sidan i skogsmiljö, omgiven av stenblock och ett trästaket i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag förstår inte riktigt, ska bordet vara över stenarna, och så sitter man på trallen?

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag förstår inte riktigt, ska bordet vara över stenarna, och så sitter man på trallen?
Tanken är att bygga en murad öppen eldstad längst bort där stenarna ligger, där är det en naturlig öppning från trallen som går bort i bilden. Närmast i bilden har man en cirkelformad sten där jag tänkt att på lämplig ståhöjd gjuta ett bord. I bilden har jag ritat in ett rektangulärt bord men finast är nog en större radie som går i trallens dimensioner, man har en liten radie där i kanten av stenen.
Jag skall se om jag kan sketcha upp det i 3D... ;-) Men tanken är alltså att man står på trallen och jobbar därifrån...

• Trädäck med stenblock, plats för framtida murad eldstad och pizzaugn markerade i rött, omgiven av skog och staket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.