20 834 läst ·
138 svar
21k läst
138 svar
Grill som är bra och inte rostar
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Jag ser framför mig hur Jerka tar med sig sin klotgrill och en säck med kol ut på picknicktur i skogen. Tänder grillen och följer sitt recept (som för övrigt går alldeles utmärkt att göra exakt likadant i en gasolgrill) och sen häller ut kolen i skogen och bär hem grillen. Senare på kvällen berättar nyhetsprogrammet om att en skogsbrand har startat i trakten och Jerka tänker för sig själv att folk är galna som släpar ut en gasolgrill i skogen... 🙄
Bensin har jag hört ska brinna bra.Unikt namn skrev:
Ingen i dag minns väl den massiva propagandan från petroleumindustrins avfallsprodukter - de så kallade nya fantastiska oljefärgerna, som lanserades som en revolution inom branschen?
Problemet var bara att de var exceptionellt skadliga då kemiindustrin blanda in syntetiska pigment och bindemedel, som en effekt av petroleumderivat och ersätta traditionella naturliga färgämnen och bort med linfröoljan, den var en konkurrent!
Hur många målares liv gick inte till spillo eller i vart fall blev dementa? Precis samma sak gäller här med gasol. Samma massiva propaganda för en av petroleumindustrins avfallsprodukter, som man säljer dyrt med mördande reklam!
Folk går på reklamen och gör vad som helst för att passa in. Det är så äckligt sjukt!
Det finns inget har aldrig funnits något behov av gasolgrillar - det hela är ett skapat artificiellt behov kommet från petroleumderivatet. Att folk går på det?
Problemet var bara att de var exceptionellt skadliga då kemiindustrin blanda in syntetiska pigment och bindemedel, som en effekt av petroleumderivat och ersätta traditionella naturliga färgämnen och bort med linfröoljan, den var en konkurrent!
Hur många målares liv gick inte till spillo eller i vart fall blev dementa? Precis samma sak gäller här med gasol. Samma massiva propaganda för en av petroleumindustrins avfallsprodukter, som man säljer dyrt med mördande reklam!
Folk går på reklamen och gör vad som helst för att passa in. Det är så äckligt sjukt!
Det finns inget har aldrig funnits något behov av gasolgrillar - det hela är ett skapat artificiellt behov kommet från petroleumderivatet. Att folk går på det?
Redigerat:
"så brinner kolen för lunchgrillandet lite dåligt". Kol ska inte brinna, utan glöda!Unikt namn skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Mörkertalet är enormt... Haha ja jösses vilken fantasi du har.Jerka63 skrev:
Många har sina gasolgrillar på altanen, där säkert svärmor är någon gång nu och då, var tror du gemene man har grill och svärmor, jo på samma plats som en kolgrill eller smoker.
Jo, men alla är kanske inte lika förtjusta i sin svärmor som du tycks vara, och då faller även biten på plats, om du förstår vad jag menar?FredrikR skrev: