Fairlane
Jag ser framför mig hur Jerka tar med sig sin klotgrill och en säck med kol ut på picknicktur i skogen. Tänder grillen och följer sitt recept (som för övrigt går alldeles utmärkt att göra exakt likadant i en gasolgrill) och sen häller ut kolen i skogen och bär hem grillen. Senare på kvällen berättar nyhetsprogrammet om att en skogsbrand har startat i trakten och Jerka tänker för sig själv att folk är galna som släpar ut en gasolgrill i skogen... 🙄
 
  • Haha
  • Älska
Jeppson och 4 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Varma saker är farligt. Uppåt var fjärde ung man har varit med om en grill-incident.

Appropå det så brinner kolen för lunchgrillandet lite dåligt, så jag måste ut och fixa lite. Tändvätskan är slut, men jag hittar nog något som brinner, kanske startgas eller något med lite fart i.
Bensin har jag hört ska brinna bra.
 
  • Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag ser framför mig hur Jerka tar med sig sin klotgrill och en säck med kol ut på picknicktur i skogen.
Upp till honom bara han står vid sin tidigare utfästelse om att lämna tråden..
Jerka63 Jerka63 skrev:
Lämnar här med tråden åt sitt miserabla öde.
Tack!
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Ingen i dag minns väl den massiva propagandan från petroleumindustrins avfallsprodukter - de så kallade nya fantastiska oljefärgerna, som lanserades som en revolution inom branschen?

Problemet var bara att de var exceptionellt skadliga då kemiindustrin blanda in syntetiska pigment och bindemedel, som en effekt av petroleumderivat och ersätta traditionella naturliga färgämnen och bort med linfröoljan, den var en konkurrent!

Hur många målares liv gick inte till spillo eller i vart fall blev dementa? Precis samma sak gäller här med gasol. Samma massiva propaganda för en av petroleumindustrins avfallsprodukter, som man säljer dyrt med mördande reklam!

Folk går på reklamen och gör vad som helst för att passa in. Det är så äckligt sjukt!

Det finns inget har aldrig funnits något behov av gasolgrillar - det hela är ett skapat artificiellt behov kommet från petroleumderivatet. Att folk går på det?
 
Redigerat:
Unikt namn Unikt namn skrev:
Varma saker är farligt. Uppåt var fjärde ung man har varit med om en grill-incident.

Appropå det så brinner kolen för lunchgrillandet lite dåligt, så jag måste ut och fixa lite. Tändvätskan är slut, men jag hittar nog något som brinner, kanske startgas eller något med lite fart i.
"så brinner kolen för lunchgrillandet lite dåligt". Kol ska inte brinna, utan glöda!
 
Fairlane
Jerka63 Jerka63 skrev:
"så brinner kolen för lunchgrillandet lite dåligt". Kol ska inte brinna, utan glöda!
Och gasolgrillar ska inte explodera ...
Snälla kan du inte bara sluta att skriva i tråden. Du tillför inget.
 
  • Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Och gasolgrillar ska inte explodera ...
Snälla kan du inte bara sluta att skriva i tråden. Du tillför inget.
Men stakars Fairlane har inget annat vettigt i ditt liv att ägna dig åt än att kommentera alla du ogillar på byggahus.se? Skaffa dig ett liv istället.
 
  • Haha
Fairlane
  • Laddar…
P
D Dilato skrev:
Weber .
[länk]
Gasol?😂
 
Unikt namn
Jerka63 Jerka63 skrev:
Men stakars Fairlane har inget annat vettigt i ditt liv att ägna dig åt än att kommentera alla du ogillar på byggahus.se? Skaffa dig ett liv istället.
Hur är det med självinsikten? 🤭
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Hur är det med självinsikten? 🤭
Den är mycket god. Här bedriv folkbildning - till kontrast emot mördade reklam!
 
  • Ledsen
Fairlane
  • Laddar…
Jerka63 Jerka63 skrev:
Allmänna rekommendationer: Gasolgrillen ska inte stå i närheten av: husfasad, matbord och stolar, soffor (av trä). Vidare ej heller nära markiser, parasoll, vindskydd, madrasser, lättantändligt klädesplagg, svärmor, träd buskar osv. Men var ska man ha den då? I en bunker eller?
Mörkertalet är enormt... Haha ja jösses vilken fantasi du har.

Många har sina gasolgrillar på altanen, där säkert svärmor är någon gång nu och då, var tror du gemene man har grill och svärmor, jo på samma plats som en kolgrill eller smoker.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Har också en gammal Weber klotgrill som legat ute i många år på Västkusten.
Själva skålen och locket är som nytt forfarande.
Bottengallret där man lägger kolen har dock rostat en del.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Mörkertalet är enormt... Haha ja jösses vilken fantasi du har.

Många har sina gasolgrillar på altanen, där säkert svärmor är någon gång nu och då, var tror du gemene man har grill och svärmor, jo på samma plats som en kolgrill eller smoker.
Jo, men alla är kanske inte lika förtjusta i sin svärmor som du tycks vara, och då faller även biten på plats, om du förstår vad jag menar?
 
Jerka63 Jerka63 skrev:
Jo, men alla är kanske inte lika förtjusta i sin svärmor som du tycks vara, och då faller även biten på plats, om du förstår vad jag menar?
Nej?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.