P Per i Hamrånge skrev:
Ok. Köper det. Tänker återkomma när jag har några konkreta case just runt garantierna. Ett på G med Stiga...
Låter som att jag inte vill köpa maskiner av dig, för om du anser enligt din personliga åsikt att fel bränsle använts kommer du neka garanti och jobba för att den ska nekas.

Annat kan jag inte tolka ut av det du skriver i tråden, för vad du än anser så är mackbensin godkänd enligt tillverkaren, om du då ställt ut garanti på en produkt du sålt så får du vackert ta den när anspråket kommer in då det är tillverkarens rekommendationer som gäller, inte din åsikt.
Annars ska du sälja med tydligt krav att du enbart jobbar med garantiärenden om den körts uteslutande på aspen, vilket går emot tillverkarens ord.

Som jag ser det kan du säga att du ej ger garanti, men du måste hjälpa till med första 12 mån reklamationsrätt, efter det får köparen själv sköta alla anspråk direkt mot tillverkaren de sista 2 åren av lagens 3 åriga reklamationsrätt.

eller sälja och sköta all garantihantering så länge du inte kan visa att maskinen ej skötts enligt tillverkarens ord i manualen.

För garantiärenden betalas i slutändan av tillverkaren som du i sin tur ställer kraven mot, för det är denne som säljer garantin, du är bara en mellanhand.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.