6 906 läst ·
13 svar
7k läst
13 svar
Gränsdragningar för renovering eller rivning och nybygge?
Som sagts i titeln. Var går gränsen för rivning och nybygge och en renovering för en byggnad?
Endast fakta tack med källförteckning. Gärna lagtext eller rättsfall.
Endast fakta tack med källförteckning. Gärna lagtext eller rättsfall.
Läs gärna innan du postar. "Endast fakta tack med källförteckning. Gärna lagtext eller rättsfall."Byggis1976 skrev:
Svårt att uppfatta en ton i text. Men som sagt det enda jag är intresserad av är vad reglerna säger. Detta ämne har diskuterats fritt i många trådar här på BH men aldrig någonsin har jag sett någon hänvisa till vad som faktiskt gäller.
Du kan få tycka att jag är otrevlig men jag vill inte veta folks åsikter om just detta. Oftast när jag skriver här är jag det men inte denna gång. Mitt svar skall inte tolkas som otrevligt utan bara så att ni uppmärksammar vad denna tråd handlar om.
Du kan få tycka att jag är otrevlig men jag vill inte veta folks åsikter om just detta. Oftast när jag skriver här är jag det men inte denna gång. Mitt svar skall inte tolkas som otrevligt utan bara så att ni uppmärksammar vad denna tråd handlar om.
Men herregud vad är det med folk? Om ni nu vill det är ni mer än välkomna att göra en tråd och snacka hur mycket ni vill om det för här får ni inte det om du nu inte ska bryta mot forumets regler?
§ 4.2 Håll dig till ämnet
Det är bättre att du startar en ny tråd än att du avviker från ämnet. Flera ämnen i samma tråd gör det svårt att hitta informationen man söker. All diskussion i Byggahus forum ska innehålla ämnen som rör bygge och renovering, inget annat.
Ämnet är ganska självklart. Sen om nu någon tagit illa upp så ber jag om ursäkt. Det är inte meningen.
§ 4.2 Håll dig till ämnet
Det är bättre att du startar en ny tråd än att du avviker från ämnet. Flera ämnen i samma tråd gör det svårt att hitta informationen man söker. All diskussion i Byggahus forum ska innehålla ämnen som rör bygge och renovering, inget annat.
Ämnet är ganska självklart. Sen om nu någon tagit illa upp så ber jag om ursäkt. Det är inte meningen.
Jag skall förtydliga mitt inlägg med fakta. Alla komuner är olika. Handläggare gör bedömningar. Du kan inte dra långtgående slutsatser om ditt bygge utifrån andra rättsfall pga minst två faktorer, tid och plats. Även vad är en faktor som spelar roll.
Att svara på en tråd är inte att avvika från ämnet!
Att svara på en tråd är inte att avvika från ämnet!
....troligtvis för att det inte är svart eller vitt. Annars hade någon kopierat in vad som gäller! :xhuggan skrev:
Bästa svaret
Allvetare
· Stockholm
· 1 831 inlägg
Klicka här för att svara