Isakare Isakare skrev:
Katter gräver inte gropar för att klubba i, men de gör tafatta försök att täcka över, så är det krafsat bredvid kan det vara en katt.
Men, grävlingen gräver gropar. Jag råkade själv ut för det, och trodde det var grannens hund, men det visade sig vara familjen grävning som bodde under vår friggebod.
Jo katter gräver gropar för att klubba i.

Fadai
Finns div saker som avskräcker katter. Kaffesump (bra för jorden), bitar av citronskal mm. Googla så finner du nog ngt som passar dig.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Rent krasst är det inte mycket du kan göra, annat än att glädjas åt att din rabatt är välgödslad till våren:). Det finns massor av trådar som behandlar ämnet. Allvarligt talat, -äter dina barn skit? Och om så, är det inget de dör av!

Staffan
Du tror att mina barn äter skit? Det där lät inte särskilt trevligt hörrudu. Du kan ju prova gå ut och leta på nån katt och smaka på skiten och se hur bra du blir efter det.

Tänk själv ungar som springer ute och leker i sandlådan eller ska hjälpa till i rabatten, och så pillar de i munnen. Trillar poletten ner?

Staffans2000
Hoppsan!

Där trampade jag tydligen på en öm tå.
Om du hade bemödigat dig med att läsa det jag skrev, innan du iklädde dig tagelskjortan, hade du läst att jag fann det osannolikt att de små lintottarna åt exkement.
Och om de av misstag fått i sig en ynka gnutta. Vad hade hänt? Ingenting!
Precis som andras barn, är inte heller dina gjorda av kristall.

Staffan

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Samma sak hände här. Hade tagit bort buskar. Då började en katt gräva små skitgropar. Sen planterade jag gräs i rabatten. Nu när gräset vuxit upp ingen katt

• Gilla
bradgard och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Hoppsan!

Där trampade jag tydligen på en öm tå.
Om du hade bemödigat dig med att läsa det jag skrev, innan du iklädde dig tagelskjortan, hade du läst att jag fann det osannolikt att de små lintottarna åt exkement.
Och om de av misstag fått i sig en ynka gnutta. Vad hade hänt? Ingenting!
Precis som andras barn, är inte heller dina gjorda av kristall.

Staffan
Sorry, jag hade en tuff dag den dagen. Ingen skada skedd.

Staffans2000
Nej.

Det kan hända den bäste. Jag vet, för det har hänt mig.;)

• Gilla
bradgard och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.