2 777 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Grannens hönshus sparar el nuförtiden
Medlem
· Blekinge
· 12 227 inlägg
Grannen har hörsammat uppmaningen att spara el. Han har klippt en av dom två tjuvkopplade trådarna så hönsen går på halva effekt nu. Besparing 50%.
Medlem
· Blekinge
· 12 227 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 2 471 inlägg
Samtidigt har grannen pga. de ökade matpriserna skaffat fler höns.
Fler boende brukar innebära en högre elförbrukning.
Fler boende brukar innebära en högre elförbrukning.
10W (källa: https://www.granngarden.se/kunskap/hons/hons-pa-vintern)
Så det ska nog inte vara något problem att få in tillräckligt många höns per m2 för att generera värmen som behövs, bara man löser isoleringen.
Så det ska nog inte vara något problem att få in tillräckligt många höns per m2 för att generera värmen som behövs, bara man löser isoleringen.
Klicka här för att svara