F
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jag trodde fsn skojade. Men icke! Karln tycker tydligen att människor är äckliga! Vem som behöver hjälp, råder det ingen tvekan om. Hade jag sett SarB i fönstret mitt emot, hade jag kanske gått och startat upp helikoptern samtidigt som jag satte på vattenkokaren. Kunde blivit en roande morgonritual rentav?

Staffan

P.s.
Då och då saknar jag en "E du go eller"-gubbe, när jag läser inlägg likt de fsn skriver. För det är svårt att bli "arg":mad: på ett svagsint inlägg. inte heller "ledsen":cry:. Så det fick bli ett glatt skratt:D i brist på den efterlänktade e du go eller-gubben.

[media]
Det ligger inte i en normal människas natur att trycka pungen mot glaset i ett tätbefolkat samhälle som det med en lägenhet med full insyn råkar vara fallet här. Det krävs nån form av grundläggande och sund nivå för att förstå det och det brister uppenbarligen för dig. Du har säkert många bra egenskaper och vi har garanterat mycket gemensamma åsikter, acceptera att detta inte är en av dessa. För merparten, en överväldigande majoritet är detta självklart.
 
  • Wow
  • Haha
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
För merparten, en överväldigande majoritet är detta självklart.
För merparten, en överväldigande majoritet, är det också självklart att det är helt ok att gå omkring naken hemma, om man nu vill det. Det är definitivt inget man behöver söka hjälp för.

PS. Återkom om en vecka och jämför hur många "Gilla" det här inlägget fick och jämför med din "Sök hjälp"-uppmaning.
 
  • Gilla
  • Haha
Enannananna och 23 till
  • Laddar…
F
Nyfniken Nyfniken skrev:
För merparten, en överväldigande majoritet, är det också självklart att det är helt ok att gå omkring naken hemma, om man nu vill det. Det är definitivt inget man behöver söka hjälp för.

PS. Återkom om en vecka och jämför hur många "Gilla" det här inlägget fick och jämför med din "Sök hjälp"-uppmaning.
Det beror kanske lite på HUR man går eller vad tror du? Ibland tror jag att de flesta är idioter....
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
R
F fsn skrev:
att gå runt näck i en miljö där det är total insyn är i praktiken ett ”blottar beteende”. Hade du dragit för persienner och gardiner så hade det varit en annan sak. Just argumentet att ”dom behöver inte titta om dom inte vill” eller ”alla andra kan dra ner sina gardiner” är sånt man ofta hör från blottare med. Sök och se om du eventuellt kan få en diagnos, det är inte ovanligt alls att man förklarar/försvarar sina problem med andra mer rumsrena behov eller helt förnekar dom.
Och att vara alltför nyfiken är också en sjukdom. Sök o se om du kan eventuellt kan få en diagnos...
 
  • Gilla
  • Haha
kest och 6 till
  • Laddar…
SarB
F fsn skrev:
Det beror kanske lite på HUR man går eller vad tror du? Ibland tror jag att de flesta är idioter....
Du är medveten om att ingen annan här än du har talat om att trycka pungen mot glaset?
 
  • Gilla
  • Haha
kest och 11 till
  • Laddar…
F
R rasse123 skrev:
Och att vara alltför nyfiken är också en sjukdom. Sök o se om du kan eventuellt kan få en diagnos...
Det är lättare att ta på sig ett par shorts än att blunda. Eller vad tror du själv?
 
R
F fsn skrev:
Det beror kanske lite på HUR man går eller vad tror du? Ibland tror jag att de flesta är idioter....
Precis. Det kanske beror lite på HUR man stirrar in hos grannen....
 
  • Gilla
SarB
  • Laddar…
R
F fsn skrev:
Det är lättare att ta på sig ett par shorts än att blunda. Eller vad tror du själv?
Skulle nog säga att det är lättare/snabbare att vända bort blicken än att ta på sig shorts
 
  • Gilla
SarB och 2 till
  • Laddar…
F
SarB SarB skrev:
Du är medveten om att ingen annan här än du har talat om att trycka pungen mot glaset?
Se det som en metafor för att gå naken hemma från duschen till garderoben mot att göra sig väldigt och uppenbart synlig framför sitt panoramafönster med full belysning eller sätta sig på altanen 3 meter framför grannens köksfönster och bredbent lufta musen och låta vinden fladdra i hängläpparna.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
F
R rasse123 skrev:
Skulle nog säga att det är lättare/snabbare att vända bort blicken än att ta på sig shorts
Problemet är väl det att man bor som man gör och det är tyvärr svårt att begränsa hur långt man ser. råkar nån gå förbi snabbt så är det en sak men exponerar personen sig totalt så är det fan så svårt, det förstår du nog själv.
 
SarB
F fsn skrev:
Se det som en metafor för att gå naken hemma från duschen till garderoben mot att göra sig väldigt och uppenbart synlig framför sitt panoramafönster med full belysning eller sätta sig på altanen 3 meter framför grannens köksfönster och bredbent lufta musen och låta vinden fladdra i hängläpparna.
Som du själv sagt, det beror på hur man går omkring naken hemma. Du kan nog själv bedöma vilka av dina exempel ovan som inte är ok och vilka som är det. Ingen här har talat om att bredbent lufta musen med fladdrande läppar. Med det resonemanget du själv fört torde du vara kapabel nog att också se att ingen här beskrivit något som inte kan anses acceptabelt.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
startat upp helikoptern
Kom igen,var ärlig nu,lilla kolibrin menar du:)
 
  • Haha
  • Gilla
ricebridge och 5 till
  • Laddar…
R
F fsn skrev:
Se det som en metafor för att gå naken hemma från duschen till garderoben mot att göra sig väldigt och uppenbart synlig framför sitt panoramafönster med full belysning eller sätta sig på altanen 3 meter framför grannens köksfönster och bredbent lufta musen och låta vinden fladdra i hängläpparna.
Om någon gör det så som du skriver, alltså den nakna människan njuter av att andra ser att de är nakna och "visar upp sig" så är det ett lagbrott och bara ringa polisen men om personen är naken och rör sig normalt hemma och inte "visar upp sig" är problemet hos tittaren och helt lagligt.
 
  • Gilla
Jotsat och 2 till
  • Laddar…
F
Handyman 1 skrev:
Kom igen,var ärlig nu,lilla kolibrin menar du:)
Förstoringsglas i köksfönstret.......

Påminner mig om den ganska kaxiga mamman med två barn som påpekade att den skapligt berusade tonåringen på McDonald kunde dra upp byxorna för det verkade kallt för den lilla likmasken. Yngligen gick fram och doppade pitten i kvinnans milkshake och gjorde helikoptern 30 cm från ansiktet så hon blev helt prickig... Hon blev rätt fort tyst.
 
  • Haha
nino och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
F fsn skrev:
att gå runt näck i en miljö där det är total insyn är i praktiken ett ”blottar beteende”.
Det här var en av de roligaste analyserna jag läst på länge. Dels är det en särskrivning, så grammatiskt blir det helt obegripligt, men han menar sannolikt "blottarbeteende" och då blir det än mer roande, eftersom fsn inte har en susning av vad ordet blottare betyder, utan hittar på en egen förklaring.

Men för säkerhet skull, för att skydda de mest inskränkta, kan denna sättas upp images
 
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.