37 562 läst ·
70 svar
38k läst
70 svar
Grannen fyller trädgården med campinggäster.
Läst den regeln nu. Ska undvika det i framtiden. En sak som jag även ska undvika är att jag kommer aldrig mer lägga in en kommentar här. Ni som är här verkar veta allt bäst själva. Fakta, lagar och regler verkar inte vara intressanta, Erfarenhet verkar ointressant. Det viktigaste verkar vara vad man tycker själv. Tackar för tiden.
Det blir ju lätt eftersom du s a s är inne på övertid efter ditt sista inlägg.S svestr skrev:
Ska du undvika att aldrig skriva mer så fortsätter du ju?S svestr skrev:
Det blir ju lite som nu, när du redan har skrivit att ett tidigare inlägg var ditt sista.
Jag har gjort en del inägg här. De baseras alltid på fakta vad jag gjort och testat själv. Gett svar av egen erfarenhet,. Jag har 144 inlägg. Det jag börjat märka med olika forum är att det alltid finns personer som tycket tvärtemot, Inte testat något själva och satt i system att altid tycka och kritisera sånt som man inte har en aning om. Jag är 68 år, byggt flera hus. Krypgrund, platta på mark. Luft/vatten. Luft luft och nu senast med bervärme och mycket annat. Finns personer med flera tusen inlägg som vet bättre som bara tycker. Jag var här för att bidra med mina kunskaper inte för att säga emot någon som har bra ideér. Sen var jag även här för att kanske lära mig något jag inte kan. Just nu håller jag på att undersöka hur jag avslutar mitt konto här. Att vara medlem ger mig inget, Jag vet vad jag kan. Vill inte bli kritiserad för det.
Missade jag något inlägg som togs bort eller ska du avsluta ditt konto för att någon påpekar att du bryter mot en forumregel genom att posta vad en AI svarat på en fråga? Du tycker inte det är lite att överreagera?S svestr skrev:Jag har gjort en del inägg här. De baseras alltid på fakta vad jag gjort och testat själv. Gett svar av egen erfarenhet,. Jag har 144 inlägg. Det jag börjat märka med olika forum är att det alltid finns personer som tycket tvärtemot, Inte testat något själva och satt i system att altid tycka och kritisera sånt som man inte har en aning om. Jag är 68 år, byggt flera hus. Krypgrund, platta på mark. Luft/vatten. Luft luft och nu senast med bervärme och mycket annat. Finns personer med flera tusen inlägg som vet bättre som bara tycker. Jag var här för att bidra med mina kunskaper inte för att säga emot någon som har bra ideér. Sen var jag även här för att kanske lära mig något jag inte kan. Just nu håller jag på att undersöka hur jag avslutar mitt konto här. Att vara medlem ger mig inget, Jag vet vad jag kan. Vill inte bli kritiserad för det.
Forum av den vida karaktär som BH är har väl alltid en tendens till att bli 50% skitsnack. Det finns säkert forum som helt lyckas hålla sig till ämnet där alla är likriktade men här tror jag man helt enkelt bara får leva med att allas svar inte faller en i smaken. Vissa vill trolla och provocera, andra är bara dåliga på att utrycka sig i skrift, vissa, som jag, kanske fyller ut med lite väl mycket "humor", vilket så klart kan störa den som letar fakta.
Men om folk inte kände sig välkomna till diskussionerna även om de egentligen kanske inte bidrar med mer än sin åsikt i de flesta trådarna så skulle de heller inte vara här och bidra med sin expertis i de trådar där de verkligen har något viktigt att framföra. Så tror att värdet är större än skadan, sedan är det ju absolut så att vissa trådar är värre än andra. De trådar där TS lämnar alla bara hängande i spekulation eller där ett uppenbart korrekt svar kom redan i inlägg 2-3 har ju en tendens att leva vidare som skitsnack-trådar.
Annmäl till kommunK Kambom skrev:Hej!
Familjen min och jag har nu bott i vårt hus snart 4år, vi bor i ett litet område med ca 15 hus. Vi har bra grannar och minimalt med störningar, väldigt lugnt med andra ord.
Några/någon granne här har attefallshus/småstugor på tomten som hyrs ut till semesterfirare oftast då vi bor nära ett populärt turistmål. Och varav en av dessa grannar har börjat fylla tomten med husvagnar/husbilar/tältare.
Denna plats detta utnyttjas på ligger precis utanför vårt sovrumsfönster och ni kan förstå vart jag är påväg kanske. Campare som springer ute och pissar mellan tomterna, högljudda semesterfirare oavsett vilken dag under veckan och folk som lever som det vore en camping helt enkelt, noll hänsyn till grannar och det kanske eftersom dom oftast bara stannar 1-2 dygn sen drar vidare.
Om detta hade vart min granne som nyttjade tomten och var högljudd på kvällarna hade jag ej brytt mig, och inte heller om det var släkt och vänner till honom. Men nu handlar om helt okända gäster som byts ut varje dag nu under semesterperioden.
När vi var nyinflyttade så var grannen väldigt snabb och tydlig med att berätta att han hyrde ut stugan på tomten, men den lilla detaljen om att det kan snurra en 5-10 husbilar/husvagnar per vecka måste han glömt😂
Jag ska idag gå och prata med grannen om jag får möjlighet, tänkte påtala att han kanske får sätta upp lite regler för de besökande? Är det rimligt? ”Pissa inte på grannarnas tomt och försök hålla nere ljudnivån efter en viss tid på vardagar iallafall?
Jag tänker inte sätta stopp för hans ”verksamhet”.Men kanske be han bekosta en häck mellan tomterna? Gränsen är idag öppen mellan tomterna.
Hur hade ni gjort? Är jag en trökig granne som stör mig på detta?
Vi var annars många som fick för oss att du klistrade in ett AI-svar och att det var själva regelbrottet?S svestr skrev:Jag har gjort en del inägg här. De baseras alltid på fakta vad jag gjort och testat själv. Gett svar av egen erfarenhet,. Jag har 144 inlägg. Det jag börjat märka med olika forum är att det alltid finns personer som tycket tvärtemot, Inte testat något själva och satt i system att altid tycka och kritisera sånt som man inte har en aning om. Jag är 68 år, byggt flera hus. Krypgrund, platta på mark. Luft/vatten. Luft luft och nu senast med bervärme och mycket annat. Finns personer med flera tusen inlägg som vet bättre som bara tycker. Jag var här för att bidra med mina kunskaper inte för att säga emot någon som har bra ideér. Sen var jag även här för att kanske lära mig något jag inte kan. Just nu håller jag på att undersöka hur jag avslutar mitt konto här. Att vara medlem ger mig inget, Jag vet vad jag kan. Vill inte bli kritiserad för det.
Var det så bygg-erfaret?
”Sista” är tydligen ett luddigt begrepp.
Om du ännu inte riktigt bestämt dig, så tycker jag att du ska stanna och skriva om vad du kan. Det är alltid uppskattat, med någon som vet vad den skriver om. Det som du fick mothugg för var att du inte skrev om din egen erfarenhet, utan om vad en AI chansade på. Den kan vi vara utan, men vi tar gärna din egen erfarenhet.S svestr skrev:Jag har gjort en del inägg här. De baseras alltid på fakta vad jag gjort och testat själv. Gett svar av egen erfarenhet,. Jag har 144 inlägg. Det jag börjat märka med olika forum är att det alltid finns personer som tycket tvärtemot, Inte testat något själva och satt i system att altid tycka och kritisera sånt som man inte har en aning om. Jag är 68 år, byggt flera hus. Krypgrund, platta på mark. Luft/vatten. Luft luft och nu senast med bervärme och mycket annat. Finns personer med flera tusen inlägg som vet bättre som bara tycker. Jag var här för att bidra med mina kunskaper inte för att säga emot någon som har bra ideér. Sen var jag även här för att kanske lära mig något jag inte kan. Just nu håller jag på att undersöka hur jag avslutar mitt konto här. Att vara medlem ger mig inget, Jag vet vad jag kan. Vill inte bli kritiserad för det.
Om denne sk granne hyr ut stugor el campingplats till någon, ska hen också se till att de sköter sig och att de har möjlighet till att gå på toaletten hos hen (dvs om hen inte har satt ut en toalett eller utedass till sina campare.. ska hen erbjuda dem att göra sina behov inne i sitt hus)K Kambom skrev:Hej!
Familjen min och jag har nu bott i vårt hus snart 4år, vi bor i ett litet område med ca 15 hus. Vi har bra grannar och minimalt med störningar, väldigt lugnt med andra ord.
Några/någon granne här har attefallshus/småstugor på tomten som hyrs ut till semesterfirare oftast då vi bor nära ett populärt turistmål. Och varav en av dessa grannar har börjat fylla tomten med husvagnar/husbilar/tältare.
Denna plats detta utnyttjas på ligger precis utanför vårt sovrumsfönster och ni kan förstå vart jag är påväg kanske. Campare som springer ute och pissar mellan tomterna, högljudda semesterfirare oavsett vilken dag under veckan och folk som lever som det vore en camping helt enkelt, noll hänsyn till grannar och det kanske eftersom dom oftast bara stannar 1-2 dygn sen drar vidare.
Om detta hade vart min granne som nyttjade tomten och var högljudd på kvällarna hade jag ej brytt mig, och inte heller om det var släkt och vänner till honom. Men nu handlar om helt okända gäster som byts ut varje dag nu under semesterperioden.
När vi var nyinflyttade så var grannen väldigt snabb och tydlig med att berätta att han hyrde ut stugan på tomten, men den lilla detaljen om att det kan snurra en 5-10 husbilar/husvagnar per vecka måste han glömt😂
Jag ska idag gå och prata med grannen om jag får möjlighet, tänkte påtala att han kanske får sätta upp lite regler för de besökande? Är det rimligt? ”Pissa inte på grannarnas tomt och försök hålla nere ljudnivån efter en viss tid på vardagar iallafall?
Jag tänker inte sätta stopp för hans ”verksamhet”.Men kanske be han bekosta en häck mellan tomterna? Gränsen är idag öppen mellan tomterna.
Hur hade ni gjort? Är jag en trökig granne som stör mig på detta?
Det är pinsamt att någon beter sig som din granne.. när man bor i ett "bebyggt" område (skillnad om det bara varit skog runt om, men även då ska denne uthyrare se till att det finns utsatt område till att göra sina behov.. utan att skapa problem för omgivningen).
Tyvärr, i min värld har din granne redan pinkat bort grannsämjan.
Hade inte haft några som helst problem med att hen hyrde ut något, eller tjänade varken svarta el vita pengar.
Men gör man det på bekostnad av sina grannar, nä då har man redan berättat vad man är för slags person 👎
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden