67 269 läst ·
357 svar
67k läst
357 svar
Granne klagar på störande ljus från laddbox
Har stängt av det på vår, tycker också det är störigt. Och då är ändå eassee ganska diskret. Vissa andra är ju horribla, starkt blått eller grönt sken. Jag tillhör massan som också tejpar över diverse dioder på hemelektronik, tv, router osv.
Säljs ju överprisade klistermärken för ändamålet också. https://www.amazon.se/Blocking-Stickers-Blackout-Electronics-Tweezers/dp/B0C1651RJX
Säljs ju överprisade klistermärken för ändamålet också. https://www.amazon.se/Blocking-Stickers-Blackout-Electronics-Tweezers/dp/B0C1651RJX
Detsamma på min wallbox. Den lyser nu lite kort precis när man ansluter kabeln men annars är den svart. Finns ingen poäng alls med indikering som lyser dygnet runt där.F Fideliox skrev:Har stängt av det på vår, tycker också det är störigt. Och då är ändå eassee ganska diskret. Vissa andra är ju horribla, starkt blått eller grönt sken. Jag tillhör massan som också tejpar över diverse dioder på hemelektronik, tv, router osv.
Säljs ju överprisade klistermärken för ändamålet också. [länk]
på ikea får man dom gratisF Fideliox skrev:Har stängt av det på vår, tycker också det är störigt. Och då är ändå eassee ganska diskret. Vissa andra är ju horribla, starkt blått eller grönt sken. Jag tillhör massan som också tejpar över diverse dioder på hemelektronik, tv, router osv.
Säljs ju överprisade klistermärken för ändamålet också. [länk]
Kan det var så med dessa LED att de är lite som laser blir mer störande på avstånd?M maria01 skrev:
Jag har också sett laddboxar med värsta ljusfenomenet när man ute och promenerar som vissa hus har.
Jag själv har den där förbjudna Easee boxen den har också LED men en väldigt diskret sådan som egentligen lyser mer när den laddar men inte ens då störande.
För det ändamålet tycker jag en siren borde kopplas till och tjuta som hesa fredrik. Varför inte? Då kan man höra den även när man är på dasset eller sover. Om kabeln glappar.S sjoelund skrev:
Jag har en grön diod i min laddbox. Stör ingenting. Hur hög ljusstyrka har de? Jag ser denna i dagsljus också, men inte om solen ligger rakt på - det är kanske det usecaset de adresserar?
Det finns andra lösningar på det dock...
Det finns andra lösningar på det dock...
har ingen elbil men kan man inte se det i appen? jobbit att behöva gå ut till garaget för att kolla en lampa under nattenS sjoelund skrev:
Lite som alla välkomstljuden i diverse grejor och all annan ljudelände.T Trolltomte skrev:
Min gamla fossilbil pep så som i en flygplan fast ljudvolym gånger flera när halkvarnaren varnade om halka.
I nya elbilar går det dock ta bort vissa ljudotyg i alla fall sänka volymen.
Enda som riktigt skriker i min bil är kameravarnaren 🤣
Kommer också ihåg när jag på en äldre dator fimpade den inre högtalaren när Bios var så dumt att det gick ej ta bort ljuden.
Redigerat: