M myrgången25 skrev:
det kan man ju undra om man inte läste allt men det är själva området så det är tal om sätta upp staket och carport samt ta bort en del av vägen som går runt för att komma in med bilarna så det är ett pyssel men kul att ni har funderingar men inte mer att säga om detta i dag
Skriv så folk förstår så kanske du kan få bra/rätt hjälp här.

• Gilla
mattie_river och 8 till
  • Laddar…
M myrgången25 skrev:
men inte mer att säga om detta i dag
För att kunna säga något vettigt måste man förstå hela bilden och det gör i alla fall inte jag.

• Gilla
mattie_river och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Skriv så folk förstår så kanske du kan få bra/rätt hjälp här.
saken är den att jag ville höra vad som gäller om ni har en egen förening??

Alfredo Alfredo skrev:
För att kunna säga något vettigt måste man förstå hela bilden och det gör i alla fall inte jag.
saken var den att jag ville höra om ni hade en egen förening och hur ni gör när de som bor vill börja ställa bilen på ett annat sätt/plats på sin trädgård än vad alla andra gör

Claes Sörmland
M myrgången25 skrev:
saken var den att jag ville höra om ni hade en egen förening och hur ni gör när de som bor vill börja ställa bilen på ett annat sätt/plats på sin trädgård än vad alla andra gör
Det är svårstyrt. Försök komma överens i grannskapet. D v s arbeta med socialt tryck.

Vill någon inte inordna sig och vara egensinnig så får grannskapet i princip acceptera det.

M myrgången25 skrev:
saken är den att jag ville höra vad som gäller om ni har en egen förening??
De föreningar jag har erfarenhet av ägnar sig åt sådant som faller inom föreningens syfte och ändamål.

• Gilla
Sthlm_ och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
De föreningar jag har erfarenhet av ägnar sig åt sådant som faller inom föreningens syfte och ändamål.
vi är ju 48 hus så vi lyssnar på vad merparten tycker så bra att jag får lite feedback

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det är svårstyrt. Försök komma överens i grannskapet. D v s arbeta med socialt tryck.

Vill någon inte inordna sig och vara egensinnig så får grannskapet i princip acceptera det.
socialt tryck kan jag inte säga att vi har men vi kollar av och ger info och nu kom det en punkt med parkering att det kommit (socialt tryck) från allmänheten som styrelsen får ta i så vi får se om man kan lösa och ge o ta

M myrgången25 skrev:
det kan man ju undra om man inte läste allt
Vad menar du med det?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.