Hej. Vi har en ny granne som inte har en aning om hur man beter sig. Icke Svensk. Så kanske han inte vet.

Men nu till frågan. Han förr ett jäkla liv. Dag ut och dag in. Bara dörren öppnas skriker ungarna, renovering, osv osv

Nu har jag rätt mycket hifi hemmet och gillar.psytrance.

Om dem för liv hela dagarna, Ok för mig att spela för hela kvarteret kvällstid? :)

Då kommer du störa hela kvarteret du också. Första steget brukar vara att prata med grannen.

Är du också icke-svensk? Din text tyder på vissa problem med språket. Men förstådd blir du. Grannen ska nog kunna förstå vad du säger till hen.

• Gilla
Gavialen och 2 till
  • Laddar…
Magnus E K
Ta reda på vad grannen har för modersmål och använd förslagsvis YouTube för att lära dig en massa svordomar på det språket. Använd sen dessa mot grannen, tillsammans med motsvarande svenska uttryck så blir det både språklektion och effektiv utskällning på samma gång.

O Olleppspången skrev:
Ok för mig att spela för hela kvarteret kvällstid?
Svaret på den fråga är nej, men det förstod du säkert själv.

• Gilla
  • Haha
Olleppspången och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
Du får väl spela in ljuden den skränige grannen gör dagtid och spela upp dem tillbaka nattetid.
Då både stör du grannen och dina andra grannar kanske tror att det är skrän-grannen som fortsätter in på småtimmarna.
Win win?

• Gilla
  • Haha
Nilråg och 3 till
  • Laddar…
O Olleppspången skrev:
Hej. Vi har en ny granne som inte har en aning om hur man beter sig. Icke Svensk. Så kanske han inte vet.

Men nu till frågan. Han förr ett jäkla liv. Dag ut och dag in. Bara dörren öppnas skriker ungarna, renovering, osv osv

Nu har jag rätt mycket hifi hemmet och gillar.psytrance.

Om dem för liv hela dagarna, Ok för mig att spela för hela kvarteret kvällstid? :)
Skulle postat på Flashback istället?

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.