534 läst ·
5 svar
534 läst
5 svar
ge igen på en granne
Hej. Vi har en ny granne som inte har en aning om hur man beter sig. Icke Svensk. Så kanske han inte vet.
Men nu till frågan. Han förr ett jäkla liv. Dag ut och dag in. Bara dörren öppnas skriker ungarna, renovering, osv osv
Nu har jag rätt mycket hifi hemmet och gillar.psytrance.
Om dem för liv hela dagarna, Ok för mig att spela för hela kvarteret kvällstid?
Men nu till frågan. Han förr ett jäkla liv. Dag ut och dag in. Bara dörren öppnas skriker ungarna, renovering, osv osv
Om dem för liv hela dagarna, Ok för mig att spela för hela kvarteret kvällstid?
Då kommer du störa hela kvarteret du också. Första steget brukar vara att prata med grannen.
Är du också icke-svensk? Din text tyder på vissa problem med språket. Men förstådd blir du. Grannen ska nog kunna förstå vad du säger till hen.
Är du också icke-svensk? Din text tyder på vissa problem med språket. Men förstådd blir du. Grannen ska nog kunna förstå vad du säger till hen.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 564 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 564 inlägg
Ta reda på vad grannen har för modersmål och använd förslagsvis YouTube för att lära dig en massa svordomar på det språket. Använd sen dessa mot grannen, tillsammans med motsvarande svenska uttryck så blir det både språklektion och effektiv utskällning på samma gång.
Skulle postat på Flashback istället?O Olleppspången skrev:Hej. Vi har en ny granne som inte har en aning om hur man beter sig. Icke Svensk. Så kanske han inte vet.
Om dem för liv hela dagarna, Ok för mig att spela för hela kvarteret kvällstid?![]()
Klicka här för att svara