15 642 läst ·
52 svar
16k läst
52 svar
Granne har satt upp fågelskrämma...
Grinigt här, är det regnovädret som passerade över landet?
Här finns en tråd för just den här diskussionen där man kan vädra sina känslor om dålig humor, smaklöshet och att känna sig kränkt när ens livssituation avseende t ex diagnoser eller symptom används för lättvindigt av andra mindre förstående:
https://www.byggahus.se/forum/threads/far-adhd-naemnas-och-aer-det-kraenkande.465189/
Här finns en tråd för just den här diskussionen där man kan vädra sina känslor om dålig humor, smaklöshet och att känna sig kränkt när ens livssituation avseende t ex diagnoser eller symptom används för lättvindigt av andra mindre förstående:
https://www.byggahus.se/forum/threads/far-adhd-naemnas-och-aer-det-kraenkande.465189/
Redigerat:
Allvetare ???Bananskalare skrev:
Som jag tolkade så var det juridiken kring solkatterna. Som var prop inte att man hänger något i grenen som sticker in hos grannen.
Juridiken var glasklar... Det får man lösa själva
Sen kan jag tänka mig att man inte får såga ner grenen när speglarna sitter där. Man får säkerligen inte plocka ner speglarna.
Menar du att jag inte får fälla ett eget träd på min tomt om grannen har hängt upp något på en gren?
Det låter om ett rätt dåligt skämt! Ingen kan inskränka min rätt att gallra eller fälla ett eget träd.
Jag tror du missförstår mig. Jag ifrågasätter alltså inte skribentens rätt att uttrycka sig, jag ifrågasätter det den uttrycker. Med min kommentar menade jag alltså att skribenten kan "Ge sig" med att tycka att det överhuvudtaget är ett problem att folk skämtar om epilepsi. Jag förväntar mig inte alls att bli åtlydd, även om jag så klart skulle önska att skribenten ifråga ändrade sig, men det är så klart fullständigt bortom min kontroll.BirgitS skrev:
Jo, det är motsägelsefullt att säga att några inte ska läsa ett inlägg som de inte uppskattar. Hur ska de veta om de uppskattar inlägget utan att ha läst det.
Och du säger till folk vad de inte får skriva.
Klar uppmaning att inte uttrycka sina åsikter om någons annans inlägg och ingen tvivlar nog på att du förväntar dig att bli åtlydd..
En poäng förvisso, men det är ju så klart ens eget ansvar och risk så fort man läser på ett forum om det ska hårdras. Min poäng var fortfarande dock den att det inte är någon annans ansvar eller problem att skriva på ett sätt som inte kränker fredri_k, även om han finner vad som skrivs smaklöst. Återigen, åsikten att man inte får skämta om epilepsi är alltså den jag vänder mig emot.useless skrev:
Det finns flera saker som inskränker på din rätt att fälla dina egna träd.S Saxdaling skrev:
Det finns detaljplaner som reglerar det. Det finns naturområden som gör att du begränsas, det finns i vissa fall artskydd som reglerar det.S Saxdaling skrev:
Den teorin ger jag inte mycket för. Självklart får han ta ner speglarna och lägga på marken innan han kapar grenen. Skulle vilja se den person som försöker stämma någon för att ha flyttat en fågelskrämma från sitt eget träd.AndersPS skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden