P Paxman skrev:
Väljer man att bo så man har grannar så anser jag att man ska ta hänsyn till dem, inom rimliga gränser givetvis.
Du citerar min fråga men är inte ens nära att försöka ge ett svar på den... 😉🤔

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Erik JS skrev:
Skiten har legat där i över ett år, skräpet innehåller asbest och ska tas om hand som asbest bör tas hand om, inte bara ligga där. Att sedan skita fullständigt i sin granne som uttrycker en genuin oro, det är trashigt. Igen, tacksam att man bor i ett civiliserat villaområde av hög klass!
Nja. Asbestskräpet verkar bara ha legat där några veckor enligt TS första inlägg.

• Gilla
adron och 7 till
  • Laddar…
Erik JS skrev:
Det finns inga ursäkter. Att samla en massa skit på sin tomt och låta det ligga där i över ett år och sedan skita fullständigt i sin grannes oro är bara trashigt antisocialt beteende enligt min mening.
Återigen, eternitkanalen har bara legat någon/några veckor.

Det som har legat över ett år är fyllnadsmassor i form av blåbetong och sprängsten.

• Gilla
adron och 5 till
  • Laddar…
Erik JS skrev:
Skiten har legat där i över ett år, skräpet innehåller asbest och ska tas om hand som asbest bör tas hand om, inte bara ligga där. Att sedan skita fullständigt i sin granne som uttrycker en genuin oro, det är trashigt. Igen, tacksam att man bor i ett civiliserat villaområde av hög klass!
Återigen, NEJ, eternitkanalen har INTE legat i över ett år, se citerad text nedan,

Återigen, det är INTE lös asbest utan asbestfibrerna är bundna till betongen, å det släpper inte asbestfibrer varje dygn (inte ens varje månad).

Det är betydligt fler asbestfibrer i luften normalt än vad som släpps från eternitkanalen årligen.
V Vildvittran16 skrev:
Nu såg jag för några veckor sen att de lagt en gammal ventilationskanal med asbest ännu mer olämpligt vid tomtgräns högre upp.

• Gilla
adron och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.