40 380 läst ·
416 svar
40k läst
416 svar
Granar höga som höghus vid tomtgränsen
Sant det kunde varit värre, acceptera det du inte kan förändra, förändra det du kan förändra.Intet skrev:
Det är väldigt mycket som inkräktar på grannar. Mina hade en djävla studsmatta vid gränsen med hysteriska ungar som skrek. En annan granne spelar hög musik i trädgården. Inget av det kan jag i praktiken göra något åt när de trillskas. -barn måste få vara barn. -Lite musik har ingen dött av. Osv.
Jag hade väldigt gärna bytt ut den akustiska föroreningen mot några skuggade träd.
Kort och gott. Det kunde varit värre.😁
En lösning gällande granarna kommer infinna sig på det ena eller andra sättet och helst i samklang med grannen.E Et1975 skrev:Om du stör dig så mycket på att grannarna har träden på sin tomt är väl det enda rimliga att du erbjuder dig att betala grannarna värdet på träden och även bekostar fällning och bortforsling. Sedan får du hoppas att grannarna accepterar förslaget.
(Vilket i sin tur även låter som att det kan leda till att du får senarelägga dina nybyggnationer för att samla ihop likvida medel.)
Getingarna hoppas jag att grannen och jag tillsammans tar tag i nästa gång de är här förhoppningsvis lyckas vi lokalisera deras bo och kan angripa.
Nybyggnationen har prio ett, för det är dags nu.
Det är lätt att morska upp sig framför datorn. En helt annan sak att genomföra sin plan. Vill klan Gran ha kvar sina träd och de likväl blir "ett minne blott", får du i bästa fall ovänner till grannar. I värsta fall, grannarna från helvetet.T Trolletrolla skrev:
De som tipsar om att förstöra grannens egendom tar säkert inget ansvar ifall du tvingas bo granne med din ärkefiende som lurar i buskarna när du åker till jobbet.
Är den risken värd att ta?