154 171 läst ·
1 603 svar
154k läst
1,6k svar
Gottetråden!
Ja vi brukar göra så med äpplen, smulpaj skulle bli torrt sa "nån.." så då fick det testas med rabarber.Maria T skrev:
Ser väldigt god ut, måste testa receptet. Lite vårt problem - gillar inte syrligt så mycket och då går det åt väldigt mycket socker... ska testa att använda sånt "strö" som går att baka med (maken har diabetes) och det utesluter ju, tyvärr, den goda mandelmassan. Kanske hemligheten är hyvlat smör? Det har jag bara gjort med äppelkaka.
Gottegrejer behöver ju eg inte vara så avancerade.. man behöver ju inte alltid baka o ha sig!
Räcker med jordgubbar och jordgubbar.. (sa jag jordgubbar??)
Skämt å sido.. lite frukt, färdig chokladsås, glass och/eller en klick grädde..
Voila 😍 MUMS!
Räcker med jordgubbar och jordgubbar.. (sa jag jordgubbar??)
Skämt å sido.. lite frukt, färdig chokladsås, glass och/eller en klick grädde..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Voila 😍 MUMS!
Maräng är jättetrevligt.. på/med alla mjuka kakor.. NÄR man får till den spröd o samtidigt lagom seg i mitten 😳 (inga krav där inte.. hehe)Kramla skrev:
Så det är svårt med saker som ska vara lika goda dagen efter (tycker jag).. för marängen mjuknar ju över tiden sett.. (samma om man fryser in o tinar ).
Smakade de gott då? (som du tänkt dig, i det stora hela) trots att receptet ska filas lite på?
S C O N E S till frukost. med marmelad och en kopp te 👍
Recept: Tareqs scones - SVT
Tillägg: Gjorde bara scones (inte tillbehör) och jag använde lite 25 gram mindre smör o och 1 dl mindre fil..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Recept: Tareqs scones - SVT
Tillägg: Gjorde bara scones (inte tillbehör) och jag använde lite 25 gram mindre smör o och 1 dl mindre fil..
Hade faktiskt tänkt gissa på fizzy pop hehe.. såg precis ut som dem! (har köpt både godissvampar med den smaken samt en avlång plastad karamell i samma smak.. förutom själva flaskan). Var den god=FredrikR skrev:
Mycket god, även brynt smör med popcorn.Snigla skrev:
Sia glass gissar jag.
Såg precis att Halmstad Crush kommer med en cider som ser misstänkt likt Fizzy Pop. 😎🌞