154 176 läst ·
1 603 svar
154k läst
1,6k svar
Gottetråden!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
https://www.instagram.com/p/Cugr6gOsfbu/Snigla skrev:
Såg ett gott recept swooshar förbi som reklam på FB.. tog en screenprint för att komma ihåg.. (delar med mig av bilden.. och idéen) . Man behöver inte nödvändigtvis klicka sig in i webbadressen.. bara att se bilden och innehållet gör att man kan "göra lite som man vill"..
Men ska helt klart provas!
Älskar wraps med olika kött, röror o grönsaker 😍
Men ska helt klart provas!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Älskar wraps med olika kött, röror o grönsaker 😍
Om ni gillar marmelad ja, så testa.FredrikR skrev:
Jag får behålla all marmelad för mig själv (by eller bä, beror på att det innehåller så mycket socker), så jag njuter ibland med två rostmackor med ost och en god marmelad. Hjortronmarmelad var mycket gott, likaså en Jordgubbsmarmelad med lite citrus i men godast var den där Krusbärsmarmeladen som jag troligen aldrig kommer finna igen. Håhå jaja.
Det komiska med sylt vs marmelad.. är att marmelader tydligen oftare görs med frukt.. (som har mer pektin..) och sylter görs med bär.. (mindre pektin som gör den tunnare/rinnigare..)Maria T skrev:
Om ni gillar marmelad ja, så testa.
Jag får behålla all marmelad för mig själv (by eller bä, beror på att det innehåller så mycket socker), så jag njuter ibland med två rostmackor med ost och en god marmelad. Hjortronmarmelad var mycket gott, likaså en Jordgubbsmarmelad med lite citrus i men godast var den där Krusbärsmarmeladen som jag troligen aldrig kommer finna igen. Håhå jaja.
Vi har haft lite diskussioner här hemma om sylt vs marmelad.. för enligt mig finns eg ingen skillnad.. alltså i själva tillagningen..
Googlade jag väldigt mycket.. så kunde man hitta att sylterna var lite mer varierade i sockherhalten.. medan marmeladen var 50/50..
Men det är ju vad man ska ha för att slippa tillsätta konserveringsmedel.. i både marmelad o sylt.. (därför jag säger att det inte är nån skillnad)
MEN.. haha.. jag äter inte sylt oftast. för det är för sött (!).. men jag äter gärna marmelad! hahaha (påminner mig om det här med.. "jag hatar pannkakor, men älskar våfflor".. så var jag när jag var liten hehe)
Lingonsylt är dock undantaget, det har vi oftast hemma (rårörda), men inte så många ggr om året vi käkar det heller.
Äter vi fil, gröt, pannkakor, våfflor osv.. så tar vi bara bär.. ev mosar vi med lite socker/sötning och "kallar dem rårörda" ..
Krusbärsmarmelad is da shit.. nom nom.. gjorde med en gnutta chili i både förra året och året innan.. (tänkt till ostbrickan).. sååååå god! Jag sparade flera små burkar åt oss själva haha..Maria T skrev:
Om ni gillar marmelad ja, så testa.
Nu är det dags o göra nya.. får dock se vad det blir i år!