S
VW Transporter skrev:
Förstår inte varför limträbalken skall behöva vara 8 m lång? Utanför gavlarna gör den ju ingen nytta.
för en del limträbalkar är 8 meter. men sen kan ju ta den i rätt mått också.
 
S
J0naz1 skrev:
har tillgång till några skivor gratis. Så mycket virke tror jag inte jag har över. Kortbitar att göra fackverk av kan jag också få gratis.
Limträ 90x400 bär räcka annars 90x450...är snözon 2.5.

Jag låter hammarbanden sticka ut som upplägg för sparrarna längst ut..
använd inte spillbitar som konstruktionasvirke. även om du limmar och skruvar efter konstens alla regler.
köp färdig balk. det tjärnar du på i längden.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.