Vi håller på att renovera badrummet och jag börjar bli lite orolig om allt går till på rätt sätt.
Vi har gått till ett företag som är GVK-auktoriserat dessa har i sin tur tagit in snickare samt rörmokare (Säker vatten auktoriserat företag) .
Det som är gjort hittills är att snickarna har varit där och rivit, sen har elektrikern och rörmokaren varit där och gjort sitt. Och nästa som är på tur är att snickarna ska tillbaka och fixa väggar och golv samt ett fönsterbyte.
Det som oroar mig är att väggarna är uppreglade med 45x45 reglar på 40cc. Jag har pratat med snickarfirman och dom säger att dom ska förstärka upp väggarna samt isolera dessa (mot ljud).
Jag tycker dock att det känns konstigt att rörmokaren har skruvat fast sina prylar i de gamla reglarna. Tyvärr bor vi inte i huset ännu och jag jobbar sent på dagarna så jag träffar aldrig hantverkarna så det är lite svårt att föra en dialog om de olika momenten. Därför stämmer jag av här innan allt byggs igen.
Såhär ser det iaf. ut just nu.
Film på hur en regel sviktar när jag trycker på den med ett finger.
https://www.dropbox.com/s/lfii853yvr6l3o5/2014-02-12 11.26.24.mp4
Vatten & avlopp till tvättställ
Vatten till Badkarsblandare. regeln är kapad på mitten ??
Avlopp wc & vättställ
Golvbrunn
Golvbrunn
Avlopp WC
Reglarna är fastsatta med en spik mot taket, detta är alltså från när huset byggdes
Vi har gått till ett företag som är GVK-auktoriserat dessa har i sin tur tagit in snickare samt rörmokare (Säker vatten auktoriserat företag) .
Det som är gjort hittills är att snickarna har varit där och rivit, sen har elektrikern och rörmokaren varit där och gjort sitt. Och nästa som är på tur är att snickarna ska tillbaka och fixa väggar och golv samt ett fönsterbyte.
Det som oroar mig är att väggarna är uppreglade med 45x45 reglar på 40cc. Jag har pratat med snickarfirman och dom säger att dom ska förstärka upp väggarna samt isolera dessa (mot ljud).
Jag tycker dock att det känns konstigt att rörmokaren har skruvat fast sina prylar i de gamla reglarna. Tyvärr bor vi inte i huset ännu och jag jobbar sent på dagarna så jag träffar aldrig hantverkarna så det är lite svårt att föra en dialog om de olika momenten. Därför stämmer jag av här innan allt byggs igen.
Såhär ser det iaf. ut just nu.
Film på hur en regel sviktar när jag trycker på den med ett finger.
https://www.dropbox.com/s/lfii853yvr6l3o5/2014-02-12 11.26.24.mp4
Vatten & avlopp till tvättställ
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vatten till Badkarsblandare. regeln är kapad på mitten ??
Logga in
Skapa konto
Avlopp wc & vättställ
Logga in
Skapa konto
Golvbrunn
Logga in
Skapa konto
Golvbrunn
Logga in
Skapa konto
Avlopp WC
Logga in
Skapa konto
Reglarna är fastsatta med en spik mot taket, detta är alltså från när huset byggdes
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
olofh skrev:
Ja det förutsätter jag att snickarna fixar nästa gång dom kommer. Det var rörmokaren som satte dit den så han kunde dra avloppsrören.Stefan N skrev:
Redigerat:
Varför är regeln kapad där den röda brädan sitter? i övrigt ser knappt reglarna ut att sitta fast i taket. Men om snickarna har sagt att dom ska förstärka reglarna, så borde det inte vara något problem. Kan tänka mig att dom monterar kortlingar mellan främre och bakre regelrad för att styva upp väggen. Skivmaterialet på väggarna styvar upp väggen ytterligare.
Rörläggeri är inte min starka sida, men jag antar att "frigolithatten" är någon form av avluftning för avloppet. Men får dessa verkligen byggas in i en vägg?
Rörläggeri är inte min starka sida, men jag antar att "frigolithatten" är någon form av avluftning för avloppet. Men får dessa verkligen byggas in i en vägg?
Redigerat:
Jadu, det har sett ut så sen huset byggdes -78, var väl för att få dit blandarfästet (det sitter kvar på en av bilderna) antar att den röda brädan är en spillbit från fasaden.Bloink skrev:
spekerök skrev:
Vafan, detta är alltså felgjort? Ingen lucka är planerad, det kommer att bli en inbyggd WC-cistern framföroceanis skrev: