1 853 läst ·
16 svar
2k läst
16 svar
Gör byggföretag stora vinster när räntan är låg?
Det där med 'tjuvar och banditer' ska man inte ta för bokstavligt, det är mer ett sätt att uttrycka sitt missnöje över att en del människor är fenomenala på att utnyttja situationer där andra får betala priset. Behöver inte alls gälla husrepresentanter och har inget med ett bra affärssinne att göra.
Kruxet är väl snarare att om produkten du köper har ett klent påslag i förhållande till påslaget en säljare kan göra, då tycker i alla fall jag att det inte är så god affärsmoral. God affärsmoral skapar goodwill och nöjda kunder som mer än gärna sprider detta vidare till presumtiva, nya kunder som bl.a. här på forumet.
Jag har mer än en gång retat mig på att se en husmäklare (alltså inte husrepresentant när man vill bygga nytt) åka det ena lyxåket efter det andra. Det är ju indirekt husspekulanterna och husförsäljaren som betalat bilen. För att spinna vidare på Kamprad så åker/åkte han t.ex. Skoda trots en fet plånbok - skulle visst vara ett gott föredöme för de anställda.
Nästa gång jag ser en mäklare i en rostig 245:a ska jag bjuda på kåken direkt! ;D
P.S. Rätt ironisk och busig idag...läs inlägget med glimten i ögat.
Kruxet är väl snarare att om produkten du köper har ett klent påslag i förhållande till påslaget en säljare kan göra, då tycker i alla fall jag att det inte är så god affärsmoral. God affärsmoral skapar goodwill och nöjda kunder som mer än gärna sprider detta vidare till presumtiva, nya kunder som bl.a. här på forumet.
Jag har mer än en gång retat mig på att se en husmäklare (alltså inte husrepresentant när man vill bygga nytt) åka det ena lyxåket efter det andra. Det är ju indirekt husspekulanterna och husförsäljaren som betalat bilen. För att spinna vidare på Kamprad så åker/åkte han t.ex. Skoda trots en fet plånbok - skulle visst vara ett gott föredöme för de anställda.
Nästa gång jag ser en mäklare i en rostig 245:a ska jag bjuda på kåken direkt! ;D
Köp mitt hus. Jag har en gammal rostig 240. Du får den på köpet. ;DPloppan skrev:Det där med 'tjuvar och banditer' ska man inte ta för bokstavligt, det är mer ett sätt att uttrycka sitt missnöje över att en del människor är fenomenala på att utnyttja situationer där andra får betala priset. Behöver inte alls gälla husrepresentanter och har inget med ett bra affärssinne att göra.
mvh
David
Klicka här för att svara