3 694 läst ·
22 svar
4k läst
22 svar
Golvvärmerör frusit i plattan
Jo, det är ett problem. Men isåfall hade jag fått sitta med armarna i kors o låtit rören frysa sönder.... Inte så kul.RoBo skrev:
Sen hoppas jag att slingan som frös klarade sig. Tror jag läst att de kan klara sig ibland trots att de frusit.
Jo, ny provtryckning vill jag ha.pelpet skrev:
Sen var det så att jag skrev i måndags och klagade på firman att de inte tömt rören på vatten och att det frusit i slingan.
De svarade att det inte kunde ha frusit pga anledningarna jag återgett i inläggen ovan.
Så nu vill jag ha en tredjepart som kan berätta för dem att de är ute o cyklar.
Allvetare
· Stockholm
· 1 831 inlägg
Kontakta firma och beskriv händelsen och förklara att du har hjälpt dem då situationen kunde ha förvärrats om isen hade varit kvar. Begär en ny provtryckning och resutatet från den får påvisa om ytterligare åtgärder krävs.
Tack för råden, alla.
Jag snackade med en betongstation idag och de sa att det bara är första dagarna som en betongplatta genererar ngn värme att tala om.
De sa att var det -5 i söndags så var plattan också -5.
Har meddelat byggfirman dessa uppgifter, får se vad de svarar. Man blir ju rätt less; hur kan de vara så obildade och okunniga? De tror väl att jorden är platt också...
Det tråkiga är att de gjort fel på ytterliggare ett par grejer, tex återfyllde de med lera i djupa gropar i grunden - lera som bärlager - strålande!!
Jag snackade med en betongstation idag och de sa att det bara är första dagarna som en betongplatta genererar ngn värme att tala om.
De sa att var det -5 i söndags så var plattan också -5.
Har meddelat byggfirman dessa uppgifter, får se vad de svarar. Man blir ju rätt less; hur kan de vara så obildade och okunniga? De tror väl att jorden är platt också...
Det tråkiga är att de gjort fel på ytterliggare ett par grejer, tex återfyllde de med lera i djupa gropar i grunden - lera som bärlager - strålande!!
menar entreprenören att golvvärmefördelaren som är OVAN betongen inte fryser heller? Varför ens släppa på vatten i systemet i första läget?
Inga fördelare mm inkopplade. Bara slang i plattan som går in i källaren. Skall kopplas in senare.Nefcairion skrev:
Han hade vatten i dem för provtryckning o lät vattnet vara kvar vid gjutningen. Tydligen lämpligt ha vatten i dem vid gjutning.
Redigerat:
Klicka här för att svara