En teori.. Watts = Hollänsk = Amsterdam = coffeeshop = hash = Konstig konstruktion.

Jag kan ha fel.
 
Har inte läst alla inlägg men... är det inte felkopplat?! Maxtermostat sitter väl på returen från fördelaren å där gör den väl inte så mycket nytta. Den har väl en flödesrikning å sitter pilen in mot fördelare så är iallafall min gissning att flödesljudet som ts klagade över kommer därifrån
 
Ev luft i systemet sticker väl upp på övervån. med tanke på rördragningen som visas på bild
 
V Vector skrev:
Har inte läst alla inlägg men... är det inte felkopplat?! Maxtermostat sitter väl på returen från fördelaren å där gör den väl inte så mycket nytta. Den har väl en flödesrikning å sitter pilen in mot fördelare så är iallafall min gissning att flödesljudet som ts klagade över kommer därifrån
Är inte säker på att det där är en termostat, det är nog en enkel flödesreglerare på returmatningen som ser mer än lovligt konstig ut, hade varit bättre med en med flödesmätare typ som LKs optiflow
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Kan någon väcka TS?
TS är ambulanssjuksköterska och sitter och hjälper SOS Alarm att bedöma 112 samtal just nu, har begränsad möjlighet att svara här för tillfället. Sambon håller ställningarna hemma, han är tillgänglig här. :) Tack för engagemanget =)
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
C Chris11 skrev:
Du har nog rätt, men känns lurigt att komma åt, varför skulle tillverkaren göra så?
Brukar vara med en liten svart eller grå ratt med ett fyrkantigt hål som passar både på flödesmätarna och injusteringen. Mycket enkelt.
 
Jag tror det.. går ju en kappilärrör till "den där onödiga mojängen brevid"
 
  • Närbild av en VVS-installation med en mässingsventil och ett kapillärrör som leder till en annan komponent.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen såg jag denna pil på röret till övre fördelare. Felkopplat?!
 
  • Närbild på ett rör med en pil, indikerande flödesriktning, som kanske är felkopplat till en fördelare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
TS sambo. Skulle du kunna rädda mig från Ernst och skruva bort locket som jag nämnde tidigare.
 
V Vector skrev:
Jag tror det.. går ju en kappilärrör till "den där onödiga mojängen brevid"
Jaha den onödiga menade du, det där är ju en blandningspump som inte bör sitta där alls iom att det är ett lågtempsystem. Där skall bara sitta en bypass men någon tänkte länge och fel tror vi
 
V Vector skrev:
Sen såg jag denna pil på röret till övre fördelare. Felkopplat?!
Var ser du pilen ?
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
TS sambo. Skulle du kunna rädda mig från Ernst och skruva bort locket som jag nämnde tidigare.

Vet inte riktigt vilket du menar är det denna?
 
  • Närbild av en silverfärgad vattenavstängningsventil på en kopparrörledning under en diskho.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R RoBo skrev:
Var ser du pilen ?
Zooma bild på matningen till fördelare. Kan ha varit någon bild i början av diskussionen
 
V Vector skrev:
Zooma bild på matningen till fördelare. Kan ha varit någon bild i början av diskussionen
Var på bilden ?
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
TS sambo. Skulle du kunna rädda mig från Ernst och skruva bort locket som jag nämnde tidigare.
Den?

Vad kan jag förvänta mig hända när jag skrivar av den? :)
 
  • Finger som pekar på en avstängningsventil för vattenledning i ett hem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.