R RoBo skrev:
Helt rätt men ser ändå inte om TS kollat hur mycket dom är öppna.
Dom skall vara helt öppna, hon har tryckt ner dem i botten och de fjädrar tillbaka helt
 
J
C Chris11 skrev:
Det skall sitta manuella hattar på piggarna som
Då blir det ingen reglering med elektronik för ca 15 000 -20 000 :( utan klarar sig med VP och instrypning :D och i det här fallet skulle det fungera bra
 
Och även kolla flödesmätarna då någon som inte kan kanske har försökt ställa flödet där. Då dom går att stänga.
 
C Chris11 skrev:
Dom skall vara helt öppna, hon har tryckt ner dem i botten och de fjädrar tillbaka helt
Det ser man inte så. piggen är oberoende av inställningen av flödet.
 
J jojo123 skrev:
Då blir det ingen reglering med elektronik för ca 15 000 -20 000 :( utan klarar sig med VP och instrypning :D och i det här fallet skulle det fungera bra
Drömscenario. Rörkrökaren vill sälja material, pannleverantören har utvecklat en panna som är smartare än det mest i hemmet, låt den fixa det. Känner två installatörer som byggt egna hus, inte en termostat så långt ögat når. Justera in pannan korrekt, ställ in rätt flöde för det rum du vill (lite iterativt arbete krävs) men sen har du ett system som kam hålla bastemp i hela huset och -bastemp i de rum du önskar.
 
  • Gilla
Vector
  • Laddar…
R RoBo skrev:
Det ser man inte så. piggen är oberoende av inställningen av flödet.
Piggen ställer flödet. Helt nertryckt = stängd slinga, helt uppe = helt öppen slinga
 
Grundflödet ställer man in på de svarta greppen under piggen?
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
Grundflödet ställer man in på de svarta greppen under piggen?
Japp och det måste kollas. Samt flödesmätarna.
 
Okej. Det var en ny variant för mig.

Håller med. Samt sen vill jag se vad som finns under locket. Kanske går att stänga av kortslutningen som går genom cirkulationspumpen.
 
C Chris11 skrev:
Drömscenario. Rörkrökaren vill sälja material, pannleverantören har utvecklat en panna som är smartare än det mest i hemmet, låt den fixa det. Känner två installatörer som byggt egna hus, inte en termostat så långt ögat når. Justera in pannan korrekt, ställ in rätt flöde för det rum du vill (lite iterativt arbete krävs) men sen har du ett system som kam hålla bastemp i hela huset och -bastemp i de rum du önskar.
Jag har inga termostater sedan jag bytte till bergvärme för 10 år sedan. Och finns ingen möjlighet att montera några. Funkar perfekt. Men detta är off topic hjälper inte TS.
 
Nu ska här tas bilder!

Är det något mer ni vill ha bild på så sitter jag på golvet och försöker recappa och förstå i tråden
 
  • Värmesystem med kopparledningar, ventiler och en röd expansionskärl i en pannrumsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Komplicerat nätverk av kopparledningar och ventiler ovanför en röd expansionskärl.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en installation med rörkoppling och elektriska kablar i ett byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fyra mätglas med röda vätskor visar olika nivåer ovanför en mässingsfördelare med vitmålade rör i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett gängat rördetalj med en vit plastkåpa och kablar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gissemisse jobbar jag jag har roddat klart med barnen nu
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Grundflödet ställer man in på de svarta greppen under piggen?
Du har nog rätt, men känns lurigt att komma åt, varför skulle tillverkaren göra så?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.