31 192 läst ·
419 svar
31k läst
419 svar
Golvvärme funkar bara i 1 rum
Drömscenario. Rörkrökaren vill sälja material, pannleverantören har utvecklat en panna som är smartare än det mest i hemmet, låt den fixa det. Känner två installatörer som byggt egna hus, inte en termostat så långt ögat når. Justera in pannan korrekt, ställ in rätt flöde för det rum du vill (lite iterativt arbete krävs) men sen har du ett system som kam hålla bastemp i hela huset och -bastemp i de rum du önskar.J jojo123 skrev:
Grundflödet ställer man in på de svarta greppen under piggen?
Okej. Det var en ny variant för mig.
Håller med. Samt sen vill jag se vad som finns under locket. Kanske går att stänga av kortslutningen som går genom cirkulationspumpen.
Håller med. Samt sen vill jag se vad som finns under locket. Kanske går att stänga av kortslutningen som går genom cirkulationspumpen.
Jag har inga termostater sedan jag bytte till bergvärme för 10 år sedan. Och finns ingen möjlighet att montera några. Funkar perfekt. Men detta är off topic hjälper inte TS.C Chris11 skrev:Drömscenario. Rörkrökaren vill sälja material, pannleverantören har utvecklat en panna som är smartare än det mest i hemmet, låt den fixa det. Känner två installatörer som byggt egna hus, inte en termostat så långt ögat når. Justera in pannan korrekt, ställ in rätt flöde för det rum du vill (lite iterativt arbete krävs) men sen har du ett system som kam hålla bastemp i hela huset och -bastemp i de rum du önskar.
Kan någon väcka TS?
Nu ska här tas bilder!
Är det något mer ni vill ha bild på så sitter jag på golvet och försöker recappa och förstå i tråden
Är det något mer ni vill ha bild på så sitter jag på golvet och försöker recappa och förstå i tråden