Tänk på att fjärrvärmen inte är varm på sommaren så då har du kallt golv...

Du måste ju ha tätskikt också och flytspackla upp fall (vilket man inte gör själv utan erfarenhet!).

Glöm inte heller termostat så du inte har 60 gradigt golv på vintern och du kopplar det på fjärrvärmen.
 
HaHa hoppa av fjärrvärmen och eftersom du inte kan ha golvvärmen på sommartid tror du att det är ok men nej politikerna gör att det inte fungerar med fjärrvärme du behöver egen värmekälla
 
byggarätt skrev:
HaHa hoppa av fjärrvärmen och eftersom du inte kan ha golvvärmen på sommartid tror du att det är ok men nej politikerna gör att det inte fungerar med fjärrvärme du behöver egen värmekälla
Ja, fjärrvärme eller inte, det är ju inget som TS behöver ta ställning till just nu.
Det viktiga är att värmesystemet är vattenburet, golvvärme eller radiatorer.
Då är bytet av framtida värmeleverantör lätt. Från fjärrvärme till värmepump? till solfångare? till vedpanna ?, men som sagt inget som är akut för TS just nu. :x
 
Men rörslingorna som blir golvvärme till badrummen får en egen krets, som sköts av en push eller vad de nu heter, den kommer gå att ändra värmen på både under sommar och vinter eller?
 
byggarätt skrev:
Du kan inte ha spån i badrum det är vansinnigt ...tycker jag

vad är det för golv idag?
I badrum lägger du ett värmegolv med elvärme som du reglerar med programmerad termostat som inte bygger någon höjd alls eftersom kabeln ligger i klinkerfixet
Vad har du fått höra att man inte kan ha spån i ett badrum ?
Vansinnigt är att lägga golvvärme i fixen.
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Polos skrev:
Vad har du fått höra att man inte kan ha spån i ett badrum ?
Vansinnigt är att lägga golvvärme i fixen.
helt enig med Polos

lägsta bygghöjd = el värme den är även klart billigast i installationskostnad

Begär in offert på installation med allt på både vattenburet och el, du kan köra elvärmen i väldigt många år på mellanskillnaden....
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Men i längden måste det vara billigare med vattenburet. Dessutom måste det ju ha ett högre värde än el, många lägger inte vattenburet och väljer el kan jag tänka mig, enbart för de mindre jobb..
 
  • Gilla
Bagarn1 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.