15 868 läst ·
21 svar
16k läst
21 svar
Golvvärme bygger för högt?
Tänk på att fjärrvärmen inte är varm på sommaren så då har du kallt golv...
Du måste ju ha tätskikt också och flytspackla upp fall (vilket man inte gör själv utan erfarenhet!).
Glöm inte heller termostat så du inte har 60 gradigt golv på vintern och du kopplar det på fjärrvärmen.
Du måste ju ha tätskikt också och flytspackla upp fall (vilket man inte gör själv utan erfarenhet!).
Glöm inte heller termostat så du inte har 60 gradigt golv på vintern och du kopplar det på fjärrvärmen.
Ja, fjärrvärme eller inte, det är ju inget som TS behöver ta ställning till just nu.byggarätt skrev:
Det viktiga är att värmesystemet är vattenburet, golvvärme eller radiatorer.
Då är bytet av framtida värmeleverantör lätt. Från fjärrvärme till värmepump? till solfångare? till vedpanna ?, men som sagt inget som är akut för TS just nu. :x
Vad har du fått höra att man inte kan ha spån i ett badrum ?byggarätt skrev:
Vansinnigt är att lägga golvvärme i fixen.
helt enig med PolosPolos skrev:
lägsta bygghöjd = el värme den är även klart billigast i installationskostnad
Begär in offert på installation med allt på både vattenburet och el, du kan köra elvärmen i väldigt många år på mellanskillnaden....
Klicka här för att svara