2 011 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
golvspånskiva som underlag för vinylmatta?
Hej!
Håller på att byta kök i fritidshuset. Efter att ha rivit upp 3 lager golv så återstår golvplanket. Eftersom vi skall lägga in vinylmatta så var jag inne på att lägga spontad masonit. Insåg dock att det inte verkar finnas längre och då återstår 12mm spontad golvspånskiva.
Är det ett lämpligt material? När jag googlade runt så såg jag skräckexempel där skarvarna lyser igenom fast att fogarna är limmade och det vore mindre roligt med ett sådant resultat
Håller på att byta kök i fritidshuset. Efter att ha rivit upp 3 lager golv så återstår golvplanket. Eftersom vi skall lägga in vinylmatta så var jag inne på att lägga spontad masonit. Insåg dock att det inte verkar finnas längre och då återstår 12mm spontad golvspånskiva.
Är det ett lämpligt material? När jag googlade runt så såg jag skräckexempel där skarvarna lyser igenom fast att fogarna är limmade och det vore mindre roligt med ett sådant resultat
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
12mm spånskiva ovanpå ett gammalt trägolv kommer att knarra. Lägg 22mm golvspån om du har rum.
Jag körde 10mm rotspån i hallen, då hyvlade jag dom värsta topparna och skruvade golvplanken där det knarrade sen så sket jag i byggelits montageanvisning och hellimmade spånet mot plankgolvet samt skruvade.
Har ett litet knarr på dom 12kvm jag gjorde men det är ytterst lite.
Kör vinylklick ovanpå.
Har ett litet knarr på dom 12kvm jag gjorde men det är ytterst lite.
Kör vinylklick ovanpå.
Klicka här för att svara